تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۹۵۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز ساخت بزرگترین مرکز دیالیز خیرساز جنوب غرب کشور در دزفول
 آیین آغاز عملیات ساخت بزرگترین مرکز دیالیز خیرساز جنوب غرب کشور روز شنبه با حضور مسوولان و خیر سازنده این مرکز آغاز شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در آیین کلنگ زنی مرکز دیالیز دزفول جنب اورژانس بیمارستان بزرگ این شهرستان گفت: در حال حاضر مرکز دیالیز امام حسن مجتبی (ع) با کمبودهایی مواجه است و تخت‌های موجود پاسخگوی بیماران نیستند.
یوسف پریدار افزود: دیالیز بیماران امری ضروری است و اگر یک هفته به تاخیر بیفتد بیمار زنده نمی‌ماند به همین دلیل ساخت این مرکز با ظرفیت تخت‌های بیشتر ضروری است.
وی اظهارداشت: باید به سمت پیوند کلیه برای بیماران دیالیزی پیش رویم ولی برخی  افراد شرایط پیوند را ندارند که تا پیدا کردن شرایط باید تحت دیالیز قرار گیرند.
پریدار از اقدام خانواده نیکوکار معتمد دزفولی برای مشارکت در ساخت این مرکز تقدیر کرد و افزود: این خانواده در حال حاضر ساخت مرکز آموزش مهارت‌های بالینی دانشجویان پزشکی را نیز برعهده دارند. 
رئیس مرکز درمانی خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول نیز گفت: ظرفیت فعلی مرکز دیالیز دزفول ۳۰ تخت است در حالی که به بیش از ۲۲۰ بیمار  در سه نوبت صبح، ظهر و شب دیالیز خدمات رسانی می‌کند.
محمدرضا اسماعیل چگنی افزود: قرار است این مرکز در ۱۲ ماه با ظرفیت ۷۰ تخت در یکهزار و ۸۰۰ مترمربع ساخته شود که ۵۰ درصد هزینه ساخت آن را خانواده معتمد دزفولی تقبل کرده‌اند و ۵۰ درصد دیگر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین خواهد شد.
وی گفت: هزینه ساخت بزرگترین مرکز دیالیز جنوب غرب کشور بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریال است.
بزرگترین مرکز دیالیز جنوب غرب کشور قرار است در ۲ طبقه و به نیت زنده یاد حاج محمد علی معتمد دزفولی ساخته شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار