تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۹۵۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری خوزستان عنوان کرد:
دزفول؛ پیشتاز در جذب اعتبارات طرح‌های اشتغال پایدار روستایی
 مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان با بیان اینکه سهم دزفول از اعتبارات اولیه برای طرح های جدید و توسعه ای اشتغال پایدار روستایی 31 میلیارد تومان بود، گفت: این شهرستان خوب عمل کرده و 180 درصد بیش از اعتبار مصوب برای 405 طرح، به خود اختصاص داده و به عبارتی در جذب اعتبارات پیشتازی کرده است.

رضا قیصی پور در جلسه کمیته نظارت بر طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان با موضوع بررسی طرح های شهرستان های اندیمشک و دزفول که امروز، 28 دی ماه در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کل اعتبارات استانی مربوط به این طرح ها 337 میلیارد تومان بوده که شهرستان دزفول 60 میلیارد تومان و اندیمشک 10 میلیارد تومان را جذب کرده اند.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان دزفول از اعتبارات اولیه برای طرح های جدید و توسعه ای اشتغال پایدار و روستایی 31 میلیارد تومان بود، افزود: خوشبختانه شهرستان دزفول خوب عمل کرده و 180 درصد بیش از اعتبار مصوب برای 405 طرح، به خود اختصاص داده که این تعداد طرح منجر به اشتغال 778 نفر شده است؛ به عبارتی در جذب اعتبارات پیشتازی کرده است.

به گزارش ایسنا، قیصی پور با بیان اینکه شهرستان اندیمشک هم 143 درصد بیش از سهم اختصاص یافته به شهرستان جذب کرده است، افزود: سهم این شهرستان از اعتبارات استانی مربوط به طرح های توسعه ای و جدید اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری 71 میلیارد ریال بوده که توانست 101 میلیارد ریال یعنی 143 درصد بیش از سهم خود را برای 65 طرح جذب کند که به اشتغال 162 نفر منجر شد.

وی در ادامه به فرمانداران و دستگاه های اجرایی تاکید کرد: طرح ها دوباره به صورت مجزا مورد بررسی قرار بگیرند که اگر مشکلات احتمالی دارند، برطرف شود زیرا معمولا طرح های توسعه ای و احداثی با کمبودها و مشکلاتی در طول اجرا مواجه می شوند که بررسی مجدد آنها به معنای کمک بیشتر و رسیدن به بهره برداری است.

قیصی پور افزود: بر برخی طرح ها هم که تلاشی برای پیشبرد نداشته اند با توجه به اینکه منابع دولت به سختی تامین می شود تا در اختیار طرح های توسعه ای قرار بگیرد، نظارت بیشتری صورت می گیرد که انحراف نداشته باشند زیرا انحراف در هزینه‌کرد تسهیلات اعطایی، اثرات منفی در اقدامات دولت و کارآفرینان فعال می گذارد به همین دلیل تاکید داریم که تسهیلات در جای تعریف شده خود هزینه شود.

وی تصریح کرد: طرح های بزرگ احداثی بسیار خوب عمل کرده اند و از نوع اجرای این طرح ها در استان رضایت داریم. به طور مثال کشتارگاه صنعتی در دزفول با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان، اقدام بزرگی است که باید کمک شود تا خطوط جدیدی نصب کند. این کشتارگاه در هر شیفت کاری می تواند 15 هزار قطعه دام را کشتار کند که اگر تکمیل شود به بزرگترین کشتارگاه جنوب غرب کشور تبدیل می شود و از جمله طرح هایی است که با نگاه صادراتی به خصوص صادرات به بازار عراق، طراحی و اجرا شده است.

قیصی پور تاکید کرد: تعدادی از طرح های بهره مند شده از این تسهیلات در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد که همه این طرح ها حاصل تلاش های دولت و زحمات خود متقاضیان بوده است و تصمیم گیرنده نهایی برای اجرا و افتتاح طرح ها هم استاندار خوزستان است.

طرح های توسعه ای در دهه فجر افتتاح می شوند

 در ادامه این جلسه، امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول هم با اشاره به تسهیلات اعطایی به سرمایه گذاران این شهرستان گفت: دولت، تسهیلات خوبی را در قالب طرح های اشتغال فراگیر و روستایی به مبلغ حدود ٦١ میلیارد تومان اعطا کرده است که در ادامه آن، اقدامات اثربخشی صورت گرفته و قابل تقدیر است.

وی افزود: تعدادی از آنها در قالب سرمایه در گردش و بخشی نیز در قالب تسهیلات سرمایه ثابت برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید بوده است و به مرحله بهره برداری نزدیک شده اند.

بن عباس عنوان کرد: تعدادی از این طرح ها که امروز به مرحله بهره برداری نزدیک شده اند، در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار