تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۹۵۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان:
مشکل ذخیره‌سازی گندم در خوزستان وجود ندارد
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ظرفیت نگهداری از گندم تولیدی به اندازه کافی در استان وجود دارد و مشکل ذخیره‌سازی گندم در خوزستان وجود ندارد.

خدارحم امیری‌زاده با اشاره به اجرایی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن این طرح در استان به دنبال افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در استان هستیم و تمرکز ما بر روی ایجاد سیلوهای استاندارد در مناطق گندم‌خیز و بی‌بهره از دانش ذخیره‌سازی است.

وی افزود: در شرایطی که استان از مناسب‌ترین ظرفیت‌ها برای تولید برخوردار است، بهترین اقدام، فراهم کردن امکانات و تجهیزات مناسب برای ذخیره‌سازی استاندارد در سایر شهرستان‌های کم بهره است.

امیری‌زاده، بسیاری از شهرهای گندم‌خیز استان را فاقد امکانات ذخیره‌سازی استاندارد خواند و عنوان کرد: برای بهبود شرایط و فراهم شدن امکانات در بسیاری از شهرستان‌ها باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دیگر امکان ساخت سیلوهای ذخیره‌سازی گندم برای دولت امکان‌پذیر نیست، فرصت بسیار خوبی برای ورود فعالین اقتصادی در این بخش ایجاد شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت ذخیره‌سازی در استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است، تصریح کرد: سهم ذخیره‌سازی بخش خصوصی در استان بیش از یک میلیون تن است که این رقم در مقایسه با سهم دولت در سرزمین تولید گندم قابل توجه بوده و گواه رشد و امکان ظرفیت‌های عالی در ادامه همکاری و ایجاد فرصت برای بخش خصوصی است.

امیری‌زاده اظهار کرد: با اجرا شدن طرح ملی گندم بنیان، تحول عظیمی در تولید گندم استان بوجود خواهد آمد که می‌تواند شرایط تولید، ذخیره‌سازی و توزیع را دستخوش تغییرات مثبتی کند.

وی، سطح زیرکشت گندم در استان را ۵۵۰ هزار هکتار عنوان و خاطرنشان‌کرد: در صورتی که تغییرات اقلیمی و حوادث طبیعی مزارع گندم استان را تحت تاثیر قرار ندهد، قطعاً شاهد میزان برداشت برابر با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته خواهیم بود.

امیری‌زاده، میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان خوزستانی را در سال جاری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برشمرد و گفت: در سالی که با پدیده سیل روبرو شدیم، میزان خرید نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشت و برای سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در استان خوزستان تولید شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار