تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۹۵۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخلف شهرداری اهواز در هزینه‌کرد بودجه
  معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز کمبود بودجه برای مدیریت پسماند در شهرداری اهواز را غیرقابل توجیه دانست و گفت: شهرداری اهواز بخشی از بودجه این شهر را صرف اقداماتی می‌کند که جزو شرح وظایفش نیست.

سید مجید صالحی روز یکشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان اهواز در سرسرای اجتماعات فرمانداری، در پاسخ به نماینده شهرداری اهواز مبنی بر نبود بودجه کافی برای اجرای طرح ساماندهی زباله‌گردها و سگ‌های بدون صاحب افزود: اطلاع داریم که شهرداری برای اقداماتی که در شرح وظایفش نیست، چه هزینه‌هایی انجام می دهد اما نمی‌خواهیم آنها را اعلام کنیم.

جانشین فرماندار اهواز در شورای سلامت، با بیان اینکه عملکرد شهرداری اهواز در زمینه پسماند رضایبخش نیست، اضافه کرد: توجیهات شهرداری برای ساماندهی نشدن زباله‌گردها و سگ‌های بدون صاحب غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: تردد زباله‌گردها در خیابان‌های اهواز و انتشار زباله‌ها در معابر باعث نارضایتی شهروندان و اعتراضات بسیار آنها شده است.

صالحی بیان کرد: با وجود فعالیت سایت زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در اهواز و صرف هزینه‌ بسیار اما ساماندهی هنوز انجام نشده است.

وی همچنین عرضه قلیان در سطح شهر و پارک‌ها را نشانه ضعف آشکار شهرداری اهواز دانست و گفت: متولی اصلی جلوگیری از عرضه قلیان در پارک‌ها شخص شهردار است که در هیچگاه در جلسات شورای سلامت شرکت نمی‌کند.

صالحی با اشاره به غیبت شهردار و معاونان وی در جلسات فرمانداری، ادامه داد: تذکر رسمی از سوی دبیرخانه شورای سلامت به شهردار اهواز داده می‌شود.

بی‌پولی در شهرداری

قائم مقام مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: کمبود اعتبار مانع اجرای طرح‌ها در شهرداری است.

غید ابراهیمی از آغاز طرح تفکیک از مبداء پسماندها از روز چهارشنبه گذشته در اهواز خبر داد و افزود: ادامه این طرح نیاز به حمایت نیروی انتظامی دارد.

وی درباره دلیل تاخیر در ساماندهی سگ های بدون صاحب در اهواز گفت: به دلیل در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم، قرار شد اجرای این طرح به پس از انتخابات موکول شود.

ورود مراجع قضایی به ماجرای قلیان

نماینده اجراییات شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: اجرای طرح جمع‌آوری قلیان در اهواز و بازداشت عرضهکنندگان و توقیف خودروها در مراجع قضایی مصوب شده است.

دانیال سبزعلی‌زاده با اشاره به طرح جمع‌آوری ۶ هزار و ۲۰۰ قلیان در پارسال در اهواز بیان کرد: اگر چه در زمان جمع‌آوری قلیان‌ها ۱۵ نفر از عرضه‌کنندگان جلب و سه نفر نیز به زندان افتادند اما برخی از ماموران اجراییات در جریان این طرح مورد شرب و شتم قرار گرفتند.

وی با اشاره به مقاومت عرضه کنندگان قلیان در مقابل ماموران اجراییات شهرداری، اضافه کرد: آنها که شهرداری را متهم به کم کاری می‌کنند تاکنون در صحنه نبوده و از نزدیک شاهد برخورد با عرضه کنندگان نبوده‌اند.

سبزعلی‌زاده ادامه داد: عرضه کنندگان قلیان ماهانه ۳۰۰ میلیون ریال درآمد دارند و بیشتر در حاشیه شهر ساکن هستند که به شدت با ماموران شهرداری درگیر می‌شوند.

اهواز، ترکیه نیست

رییس دامپزشکی اهواز با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بدون صاحب در شهر باید کنترل شود، افزود: سایت سگ‌های بدون صاحب راه‌اندازی شده اما مسئولان به دلیل مخالفت سمن‌ها و انتشار اخبار آن محافظه کار شده‌اند.

منصور موسوی‌نسب ادامه داد: برخی‌ها ما را با ترکیه مقایسه می‌کنند، در حالیکه در ترکیه سگ و گربه‌ عضوی از شهر هستند؛ سمن‌های فعال در زمینه حقوق حیوانات باید بپذیرند که نمی‌توانیم سگ‌ها را در سطح شهر بپذیریم، حتی اگر آنها را واکسن بزنیم بازهم امکان جلوگیری از انتقال بیماری نیست.

وی افزود: فصل‌الخطاب باید قانون باشد و در قانون تکلیف سگ‌های بدون صاحب و بیمار مشخص است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار