تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۹۵۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مطالبه‌گری مردم از عوامل کاهش آلودگی هوا در خوزستان
 استاندار خوزستان گفت: مطالبه‌گری مردم باعث شده تا مسوولان خوزستان با تلاش و جدیت بیشتری مسایل زیست محیطی این استان را پیگیری، و میزان آلودگی هوا در چند سال اخیر کاهش یابد.

 غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در حاشیه آیین نواختن زنگ روز هوای پاک در مدرسه حضرت زینب (س) اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تعداد روزهای هوای پاک در خوزستان افزایش یافتهبیان کرد: عواملی مختلفی در کاهش آلایندگی در این استان تاثیر داشته که از آن جمله می توان به مطالبه‌گری مردم به ویژه در فضای مجازی برای حفاظت از محیط زیست و داشتن هوایی پاک اشاره کرد که باعث شده میزان آلایندگی در این استان نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یابد.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با استفاده از اهرم‌های قانونی با صنایع آلوده مقابله می‌کند و این تلاش محیط زیست در کاهش آلایندگی در خوزستان نیز تاثیرگذار بوده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در سال ۹۵ تعداد روزهای آلوده بسیار بیشتر بود اما میزان قابل توجه بارش باران در خوزستان در ۲ سال اخیر در افزایش روزهایی با هوای پاک بسیار تاثیرگذار بوده است.

شریعتی ادامه داد: کانون های  شماره ۲ و ۳ تولید گرد وغبار در جنوب شرق اهواز نیز به خوبی مدیریت شده و تولید گرد و غبار در این کانون ها بسیار کاهش یافته است؛ به عنوان مثال با کشت ۳۰ هزار هکتار نهال و رطوبت سازی و مدیریت چرا، کانون تولید گرد وغبار شماره ۲ خوزستان کنترل و مدیریت شده است.

وی گفت:صنایع در خوزستان نیز در پرداخت حق آلایندگی همکاری دارند و شرکت نفت علاوه بر پرداخت این حق آلایندگی مکلف به پرداخت هزینه آلایندگی جداگانه ای شده است.

۲۶ دی تا ۲ بهمن ماه به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار