تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۹۵۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فضای آموزشی دزفول متناسب با جمعیت دانش آموزی نیست
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: با وجود فعالیت گسترده خیرین مدرسه ساز، فضای آموزشی در دزفول متناسب با جمعیت دانش آموزی نیست.

امید بن‌عباس روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات این مدیریت افزود: باید نقشه آماری از مدارس فرسوده شهرستان دزفول تهیه و مشخص شود در شرایط آب و هوایی فعلی کدام مدارس به تعمیر فوری نیاز دارند.
وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز باید به سمت تعمیر مدارس فرسوده سوق داده شوند، گفت: کمبود فضای آموزشی در مناطق مختلف دزفول بررسی و مشخص شود چه تعداد مدرسه باید ساخته شود.
بن عباس بر ضرورت مدیریت جلوگیری از بی‌سوادی و بازماندن دانش آموزان از تحصیل تاکید کرد و افزود: وظیفه آموزش و پرورش انسان‌سازی است و اگر این خط تولید، محصولات باکیفیت تولید کند نتیجه آن رشد افرادی چون سردار سلیمانی می‌شود که مایه مباهات جهان اسلام هستند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول  با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به آموزش و پرورش اظهارداشت: اساس و زیربنای جامعه و تربیت انسان در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی افزود: همه نهادها باید همکاری و مساعدت لازم را برای اعتلای کیفیت پرورش نیروی انسانی با آموزش و پرورش داشته باشند.

بن عباس با اشاره به وجود پنج هزار نیروی انسانی شاغل و چهار هزار بازنشسته آموزش و پرورش در شهرستان دزفول گفت: باید توجه بیشتری به این قشر به عنوان انسان سازان جامعه داشته باشیم.
وی افزایش سطح معیشت معلمان و سطح امکانات رفاهی آنها را ضروری دانست و افزود: برای افزایش سطح رفاه و معیشت معلمان باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

۶ طرح آموزشی خیرساز در دزفول آماده بهره‌برداری است
مدیرعامل انجمن خیران مدرسه ساز استان خوزستان نیز در این نشست گفت: سابقه فعالیت خیران در دزفول طولانی است و از سال ۱۳۲۴ تاکنون افزون بر ۵۰ درصد مدارس توسط خیران ساخته شده‌اند.
عبدالنبی دفتری افزود: دبستان سه کلاسه در قلعه نو شمس‌آباد، ۲ مدرسه سه کلاسه در روستای بگو از حسین و بنه حاجات، کتابخانه دبیرستان کوثر، دبیرستان ۱۲ کلاسه دکتر طاووسی و مجتمع آموزشی ۱۸ کلاسه آقایان افشار طرح‌های آماده بهره‌برداری آموزشی در دزفول هستند که تلاش می‌شود همزمان با ۲۲ بهمن ماه طی آیینی بهره‌برداری شوند.
وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز باید برای تجهیز مدارس تشویق شوند، اظهارداشت: قرار است مدرسه ۱۲ کلاسه مهرشهر با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال با همکاری بانک‌ها در دزفول ساخته شود.

۴۰ واحد آموزشی دزفول باید تعمیر شوند
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز گفت: خیران بخش قابل توجهی از کمبود فضای آموزشی دزفول را برعهده گرفته و رفع کردند که اقدام آنها قابل تقدیر است.
عبدالمحمد جرجانی افزود:  ۴۰ واحد آموزشی دزفول نیازمند تعمیر و بازسازی هستند که امیدواریم با همت خیران تعمیر شوند.
وی اظهارداشت: با وجود ۷۶ هزار دانش آموز و ۴۰۰ واحد آموزشی، بودجه دولتی که در نظرگرفته می‌شود ناچیز بوده و لازم است خیران همچون گذشته به کمک آموزش و پرورش بیایند.

مشکل سوخت سرویس مدارس دزفول مدیریت شد

جرجانی با بیان اینکه تردد حدود ۱۲ هزار دانش آموز توسط یکهزار و ۸۰۰ راننده در دزفول انجام می‌شود، گفت: با پیگیری‌ها و همکاری‌های انجام شده هیچ خللی در تردد دانش‌آموزان ایجاد نشد و سهمیه‌بندی سوخت سرویس مدارس بدون مشکل در دزفول همراه بود.
امیرظاهر طحان مسوول اولیا و مربیان آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست بیان کرد: سرویس مدارس به یکی از موارد اثرگذار در سیستم آموزشی تبدیل شده است که با اتخاذ تدابیری تلاش شد بیشتر از تاکسی‌های شهری استفاده شود تا هنگام سهمیه‌بندی سوخت کمترین مشکل را داشته باشیم.
وی افزود: حدود ۱۲ هزار دانش آموز سرویسی در دزفول داریم که ۱۰ هزار نفر از آنها در سامانه سپند ثبت نام کردند و دزفول بیشترین تعداد ثبت نامی را داشت و توانست بیشترین بنزین را دریافت کند.
۳۰ عنوان برنامه برای دهه فجر در مدارس دزفول برگزار می‌شود
معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش دزفول نیز گفت: ۳۰ عنوان برنامه برای دهه فجر در مدارس دزفول برگزار می‌شود که به علاقه همه دانش آموزان در اجرای برنامه ها توجه شده است.
علی پورابراهیم افزود: برگزاری جشنواره مسابقات فرهنگی ورزشی با ۶۵  عنوان مسابقه از جمله این برنامه ها است که تاکنون ۸۵ درصد دانش آموزان در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند.
وی اظهارداشت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزاری المپیاد ورزشی، اجرای اردوهای شبانه روزی،  دعوت از مبارزان انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای جنگ شادی، تجلیل از خانواده شهدا، مسابقه مناظره دانش آموزی و برگزاری آیین گلبانگ انقلاب از دیگر برنامه های دهه فجر در مدارس دزفول است.

اعلام برنامه‌های هفته شوراهای آموزش و پرورش، بررسی وضعیت آموزشگاه‌های علمی آزاد و بررسی میانگین دروس نهایی مدارس حاشیه‌ای و روستایی از دیگر بخش‌های شورای آموزش و پرورش دزفول بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار