تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۹۵۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرغ‌های ویلا‌نشین در بهبهان / دست‌اندازی زمین‌خواران در بهبهان به منطقه تفریحی شیر‌علی‌
شهر بهبهان با توجه به اقلیم و موقعیت سوق الجیشی آن و خواب زمستانه مدیران مربوطه به مکان امنی برای دست‌اندازی به طبیعت برای ویلاسازی تبدیل شده است.
  اخیرا شهروندان و کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی پرده از ویلاسازی یواشکی و عجیب دیگری برداشته که در منطقه شیرعلی این شهرستان که یکی از مناطق گردشگری است برداشته و خواستار پیگیری مسئولان هستند‌.

روستای شیر علی (ع) در بخش مرکزی شهرستان بهبهان و در دهستان حومه قرار گرفته است و در غرب روستا جاده مال‌رویی وجود دارد که با شیب تند تپه‌های غربی روستا را به دژ هژیر که تنها 5.1 کیلومتر از مرکز روستا فاصله دارد، می رساند. با شیب ملایم در جاده به باغ بهو می‌رسد که تا بقعه امامزاده چهار کیلومتر فاصله است.

مسیر امامزاده و روستا دارای اشکفت هایی است که در فصل زمستان و بهار پاتوق بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها و دوستداران طبیعت است که در سال‌های اخیر ویلاها و باغ هایی در مسیر ساخته شده است که این مکان را در بین اهالی شهر بسیار پرطرفدار ساخته است.

 در گودیِ میان بلندی‌ها دیوار کشیده‌اند. این ساخت‌وساز در دومتری معدن سنگ‌شکن جاده شیرعلی رو‌به‌روی پیست موتورسواری بهبهان را چه کسانی و با چه مجوزی انجام داده‌اند و آیا واقعا از نگاه مسئولان مربوطه پنهان مانده است؟

 تپه‌ماهورها  تخریب و تسطیح شده و چند تپه دیگر را تراشیده‌اند، جاده‌ای برای عبور ماشین آلات ساختمانی ساخته‌اند و در کمال تعجب برق هم به منطقه کشیده‌ شده است. زمین این منطقه به 14 قطعه تقسیم شده و میان قطعات دیوار کشیده‌اند.

منابع طبیعی: مال ما نیست!

عبدالستار جلالی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این ساخت و سازها مربوط به دو سال است و در محدوده منابع طبیعی نیست اما به اطلاع جهاد کشاورزی شهرستان رسانده شد چون این زمین‌ها با مجوز مرغداری ساخته شده‌اند.

جهاد کشاورزی: تپه‌ها بلند بود ندیدیم!

مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان در پاسخ به سوال اقدامات اداره متبوع برای ویلاسازی در شیر علی افزود: مکانی که در رسانه‌ها و فضای مجازی می‌چرخد، دارای مجوز مرغداری است اما هنوز سیر مراحل قانونی آن به پایان نرسیده است که متاسفانه توسط اشخاص مختلف خرید و فروش و دست به دست چرخیده است.

داوود روزانه بیان کرد: اقدامات لازم انجام و دادستان شهرستان در جریان موضوع قرار گرفته است که فورا دستور به توقف عملیات توسط وی صادر شد.

وی با گلایه از دستگاه‌های خدمات رسان تصریح کرد: در کمال تعجب برای این اماکن برق کشیده شده است که باید برای این موضوع و عدم خدمات رسانی به ساخت و سازهای غیر مجاز یک بار برای همیشه تدبیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: امکانات ما محدود و عرصه وسیع است و بدلیل شرایط توپوگرافی منطقه ما متوجه نشدیم اما انتظار داریم مردم عزیز به محض مشاهده چنین موضوعاتی از طریق سامانه 131 این گونه ساخت و سازها را به ما اطلاع بدهند.

مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان ضمن ابراز گلایه از تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی مردم را به مخاطره انداخته و علاوه بر ضربه به اقتصاد کشور، سفره مردم آسیب پذیر می‌شود بنابراین شهروندان قبل از هرگونه خرید و فروش می‌توانند سلامت نقل و انتقال زمین را از جهاد کشاورزی استعلام کنند.

دست اندازی بی حد و حصر زمین خواران بی شمار است!

یکی از فعالان  محیط زیستی بهبهان در این خصوص بیان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در بهبهان بسیار زیاد اتفاق می‌افتد، ده‌ها و بلکه صدها تغییرکاربری و سازه‌های غیرمجاز به جان طبیعت چنگ انداخته است.

وی افزود: آن‌ها که می‌خواهند زمینی از اراضی ملی را به تصرف دربیاورند، ابتدا کاربری‌اش را عوض می‌کنند که در شیرعلی و لاسبید صدها مورد می‌توان پیدا کرد اما هیچ‌کدام چنین وسعتی ندارد.

این فعال محیط زیستی با اشاره به تخلفات در بستر رودخانه مارون گفت: ساخت و ساز در شهرک گردشگری در منطقه حفاظت‌شده خاییز از نمونه‌های دیگری هستندکه پیدا نیست با مجوز پیش رفته یا در خفا و بی‌اجازه که مسئولان مربوطه هم نمی‌دانند.

باید آقایان مسئول به فکر راه چاره باشند

پشت میز‌نشینی و عدم اطلاع طی دوسال برای ویلاسازی صحبت کوچکی نیست که نیاز است مدیران شهرستان به آن فکر کنند و پاسخ دهند در این مدت چه اقداماتی انجام داده‌اند.

آقای دادستان علی‌رغم پیگیری چندباره خبرنگار تسنیم پاسخ نداد اما وی از افراد پای کار و صریح است که باید در این موضوع نیز همچون گذشته با صلابت دستگاه قضا اقدام کنند.

خدمات رسانی برخی دستگاه‌ها جا برای برخی ابهامات باز می‌کند که لازم است این مدیران ترتیبی برای عدم ورود به درآمدزایی و پافشاری برای خدمات رسانی کرده و بیشتر از گذشته در برابر درخواست‌های نامعقول بایستند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار