تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۹۵۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشکسوت فوتبال عنوان کرد:
عملکرد ناموفق فولاد و مسجدسلیمان در نقل و انتقالات/آبادانی‌ها در خواب غفلت
  پیشکسوت فوتبال خوزستان معتقد است که در نقل و انتقالات زمستانه برای تیم‌های فولاد و نفت‌مسجدسلیمان اتفاق مثبتی نیفتاد.

داریوش یزدی در خصوص عملکرد تیم‌های خوزستانی در نقل و انتقالات زمستانه برای حضور موفق در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال کشور، اظهار کرد: متاسفانه نفت آبادان به دلیل مشکلات مالی و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، نتوانست بازیکنی را جذب کند که این یک معضل برای نفتی‌ها است.

وی ادامه داد: فولاد و نفت مسجدسلیمان نیز بازیکنانی را به خدمت گرفتند، ولی به نظرم بازیکنان قابلی را جذب نکردند. نفرات جذب شده، بازیکنانی نبودند که در تیم‌های خودشان تاثیرگذار باشند و این بازیکنان در واقع در تیم‌های خودشان مازاد بودند.

اتفاق مثبتی در نقل و انتقالات برای تیم‌های خوزستانی نیفتاد

پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این‌که در مجموع تیم‌های خوزستانی عملکرد موفقی در نقل و انتقالات نداشتند، گفت: قطعا اتفاق مثبتی در نقل و انتقالات برای تیم‌های خوزستانی نیفتاد زیرا بازیکنانی به تیم‌های خوزستانی آمدند که در تیم‌های سابق‌شان جایگاه اصلی نداشتند. البته باید منتظر ماند و عملکرد آن‌ها را در نیم‌فصل دوم دید و نمی‌توان زود قضاوت کرد و شاید این نفرات در فولاد و نفت‌ مسجدسلیمان تاثیرگذار باشند.

وی با بیان این‌که نفت مسجدسلیمان در تعطیلات نیم‌فصل دو بازیکن خوب و تاثیرگذار خود را از دست داد، افزود: این تیم باید بازیکنان خوبی را جایگزین می‌کرد، اما عملا این اتفاق نیفتاد و امیدواریم نفراتی که جذب شدند، تاثیر لازم را داشته باشند.

نگاه به فوتبال خوزستان از بیرون خوب نیست

یزدی در پاسخ به این سوال که چرا تیم‌های خوزستانی طبق نظر شما نتوانستند بازیکنان تاثیرگذاری را جذب کنند؟ گفت: نگاه به فوتبال خوزستان از بیرون خوب نیست که این موضوع باید آسیب‌شناسی شود. جایگاه تیم‌های خوزستانی و ساختار آن‌ها در سال‌های گذشته در این مهم تاثیرگذار بوده است، البته باید باشگاه فولاد را از دو تیم دیگر استان مستثنی کرد. به نظرم فولاد در نقل و انتقالات می‌توانست خیلی قوی‌تر کار کند زیرا جایگاه فولاد از نظر ساختاری، تشکیلاتی و مالی، خیلی قوی است، در حالی‌که تیم نفت مسجدسلیمان به این صورت نیست و به سختی می‌توان بازیکنی را به این تیم برد. اما فولاد به راحتی می‌تواند بازیکنانی را به خدمت بگیرد و با توجه به مشخصاتی که این باشگاه دارد، می‌تواند یک برند باشد.

چشم به باشگاه فولاد بسیار است

وی با بیان این‌که هر کسی آرزو دارد به باشگاه فولاد بیاید، ادامه داد:‌ همان‌طور که دیدید، سعید آذری از اصفهان که همه صحبت از مدیریت و سخت‌افزار تیم‌های اصفهانی را دارند، به اهواز ‌آمد؛ یعنی چشم به باشگاه فولاد بسیار است. پس مسئولیت کسانی که در این باشگاه کار می‌کنند، سخت‌تر می‌شود تا با نگاه بهتری به بخش جذب بازیکن ورود کنند.

نفت آبادان در خواب غفلت

این پیشکسوت فوتبال در خصوص تیم فوتبال نفت آبادان نیز خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم خود صنعت نفت آبادان تمایلی به گرفتن بازیکن نداشت زیرا این تیم باوجود مشکلاتی که داشت، یک نیم‌فصل رویایی را سپری کرد و همین نیم‌فصل آن‌ها را در یک خواب غفلت قرار داد و باعث شد که به دنبال رفع مشکل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات‌شان و جذب بازیکن نباشند و به همین دلیل، تلاش کردند بازیکنان و کادر فنی خود را حفظ کنند و عملکردشان را طبق نیم‌فصل اول ادامه دهند. امیدوارم همین اتفاق بیفتد ولی بعید می‌دانم نفت در نیم‌فصل دوم مانند نیم‌فصل نخست شادابی و طراوت داشته باشد.

وی افزود: حریفان نفت آبادان، این تیم را دیگر شناخته‌اند و راهکارهای نفت در حمله و دفاع برای حریفان آشنا است و همین باعث می‌شود، حریفان‌شان با استفاده از راهکارهای مناسب، مانع از نتیجه‌گیری نفت آبادان شوند.

راهکار تیم‌های خوزستانی در ادامه لیگ باید متفاوت باشد

یزدی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که فولاد و نفت مسجدسلیمان در نیم‌فصل موفق به یارگیری شدند، این دو تیم می‌توانند در ادامه مسابقات روند بهتری داشته باشند؟ گفت: قطعا باید امیدوار بود زیرا هر مجموعه‌ای تلاش می‌کند تا روز به روز بهتر باشد. اما آن‌چه اهمیت دارد، این است که اکنون تیم‌ها همدیگر را بهتر شناخته‌اند و قطعا در نیم‌فصل دوم باید راهکار سرمربیان متفاوت باشد و راهکار تیم‌های خوزستانی نیز باید متغیر باشد.

فولاد در نیم‌فصل دوم باید جهش داشته باشد

وی با بیان این‌که باید تیم فولاد را از دو نماینده دیگر خوزستان مستثنی کرد، افزود: فولادی که سابقه قهرمانی دارد و دارای باشگاهی با تجهیزات و امکانات مناسب است و به زعم خودشان با مدیریتی که از آذری سراغ دارند، قطعا در نیم‌فصل دوم باید جهش داشته باشد. در غیر این صورت باید به این موضوع شک کرد و در این خصوص باید آسیب‌شناسی صورت گیرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار