تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
والدین برای تزریق واکسن فلج اطفال کودکان خود اقدام کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با توجه به اضافه شدن یک نوبت واکسن تزریقی فلج اطفال برای کودکان چهار ماهه به برنامه واکسیناسیون کشوری، از والدین درخواست می‌شود برای تزریق واکسن فلج اطفال کودکان خود به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

شاپور مسعودی‌فر افزود: یک نوبت واکسن تزریقی فلج اطفال برای کودکان چهار ماهه از شهریورماه ۱۳۹۴ در راستای گام نهایی ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شد ولی اواخر همین سال بدلیل کمبود جهانی واکسن و قرار گرفتن ۴۲ کشور جهان از جمله ایران در فهرست کشورهای کم خطر، تجویز این واکسن به کودکان چهار ماهه ساکن استان‌های پرخطر محدود شد.

وی با بیان اینکه پس از تامین دوباره واکسن از اواسط شهریور ۱۳۹۷ دوباره تزریق واکسن برای کودکان چهار ماهه آغاز شد، اظهارداشت: اکنون واکسن مورد نیاز کودکانی که از اول فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ چهار ماهه و کاندید دریافت واکسن بوه‌اند تامین شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: والدین این کودکان که بدلیل کمبود جهانی واکسن موفق به دریافت نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی خود نشده‌اند، فرزندان خود را برای واکسیناسیون به یکی از مراکز بهداشتی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول ببرند.

وی توصیه کرد تمام خانواده‌هایی که کودکشان شرایط یادشده را دارد از پنجم بهمن ماه ۱۳۹۸ با در دست داشتن کارت واکسیناسیون کودک خود به نزدیکترین مرکز یا پایگاه بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

مسعودی‌فر افزود: خانواده‌ها در اولین فرصت نسبت به مراجعه برای تکمیل واکسن فرزند خود اقدام کنند و کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

سازمان بهداشت جهانی در چهل و یکمین اجلاس خود در ژنو ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال را به تصویب رساند و تمام کشورها را موظف کرد تا سال ۲۰۰۰ این ویروس را ریشه‌کن کنند.

این مصوبه موجب شد در سال ۲۰۰۱ فقط در سه کشور افغانستان و پاکستان و نیجریه این بیماری را گزارش دهند و در ۱۲۵ کشور این بیماری به طور کامل حذف شد.

ایران به عنوان یکی از ۲۷ کشور منطقه، درخشان‌ترین کارنامه در زمینه ریشه‌کنی فلج اطفال را دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار