تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۹۵۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی تشخیص ناهنجاری جنین در کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان
دبیرعلمی یازدهمین کنگره تصوبرداری بیماری‌های زنان در نشست اطلاع رسانی این رویداد علمی گفت: آخرین روش‌های تشخیص آنومالی‌های (ناهنجاری) جنین در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری ، در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.
دبیرعلمی یازدهمین کنگره تصوبرداری بیماری‌های زنان در نشست اطلاع رسانی این رویداد علمی گفت: آخرین روش‌های تشخیص آنومالی‌های (ناهنجاری) جنین در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری ، در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا احمد سلطانی شیرازی دوشنبه در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: یازدهمین کنگره تصوبرداری بیماری‌های زنان در روزهای دوم تا چهارم بهمن ماه با همکاری گروه رادویولوژی و زنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، انجمن رادیولوژی خوزستان و ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درسرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: نقش تصویربرداری و مراقبت‌های زنان در بارداری‌، ارزیابی سلامت جنین، تشخیص، درمان و پیشگیری به منظور بررسی صحیح آنومالی‌های (ناهنجاری ها) جنین برای تشخیص بیماری‌ها از جمله با منشا ژنتیکی و کروموزومی از جمله محورهای اصلی این کنگره است.

سلطانی شیرازی تشخیص ناهنجاری های جنینی با MRI برای تشخیص نهایی، بررسی بیماری‌هایی از جمله آندومتریوز که در زنان باعث درگیری سیستم مثانه، ادرار و قسمت های عمده لگن می‌شود، تومورهای تخمدان، اختلال کنترل ادرار، رادیولوژی مداخله‌ای که رادیولوژیست‌ها علاوه برتشخیص درحیطه درمان نیز ورود می‌کنند و درمان فیبروم های رحمی  را از جمله محورهای مورد بررسی دراین رویداد برشمرد.

این متخصص رادیولوژی ادامه داد: روش جدیدی که به تازگی در جهان رایج شده، استفاده از امواج سونوگرافی به صورت نقطه ای و متمرکز با کنترل MRI برای درمان فیبروم رحمی است که اولین بار در این کنگره مطرح می شود.

فیبروم رحمی به معنی رشد بیش از اندازهٔ بافت رحم در زنان در سن باروری است.

وی گفت: هر جنین با آنومالی مغزی یا جسمی می تواند هفت میلیارد ریال هزینه تا پایان عمر به جامعه تحمیل کند.

سلطانی شیرازی اضافه کرد: در این کنگره حدود ۳۰ سخنرانی و تعدادی پنل و کارگاه اجرا می شود.

دبیرعلمی یازدهمین کنگره تصوبرداری بیماری‌های زنان بیان کرد: در کارگاه آموزشی ضایعات قلب جنین توسط اکوکاردیوگرافی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه جانبی آخرین دستاوردهای تکنولوژی از نمایندگان رسمی ۱۵ شرکت خارجی از کشورهای اروپایی، ژاپن و یا آمریکا نیز از جمله دیگر برنامه هاست و در این کنگره از دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، تهران، مشهد و تبریز حضور می‌یابند.

لزوم راه اندازی مرکز جامع سرطان در خوزستان

سلطانی شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم راه اندازی مرکز جامع سرطان در خوزستان اشاره کرد..

این متخصص رادیولوژی گفت: استانی مانند خوزستان که با معضلاتی همچون آلودگی هوا و ریزگردها مواجه است ، نیاز به راه اندازی یک مرکز پیشگیری  و درمان تخصصی درانی حوزه دارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار