تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۹۵۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش میانگین تکرار پایه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خوزستان
 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تاثیر مثبت افزایش پوشش دوره پیش دبستانی گفت: میانگین تکرار پایه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در خوزستان در نتیجه این برنامه ریزی از ۲.۱ به ۱.۴ نفر کاهش یافته است.

علی حسن فرد بابلی بیان کرد: در سه سال اخیر با دستور مدیرکل آموزش و پرورش وقت و استاندار خوزستان پوشش دوره پیش دبستانی در استان به صددرصد رسید و در حال حاضر خوزستان رتبه اول کشور در میزان پوشش نوآموز پیش دبستانی را کسب کرده است.

وی گفت: خوزستان ۲۷ منطقه آموزشی ۲ زبانه دارد به همین دلیل پوشش کامل دوره پیش دبستانی در این استان اهمیت قابل توجهی دارد تا دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان افزود: آمادگی نوآموزان برای ورود به مدرسه و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان از عوامل مهم توجه به دوره پیش دبستانی است.

 کاهش سن جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی به چهارسال

وی گفت: سن فعلی جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی پنج سال است اما درصورت تامین اعتبار و فراهم سازی شرایط لازم در استان بر اساس بررسی های کارشناسی که انجام شده سن پیش دبستانی را تا چهار سالگی می توان کاهش داد.

فرد بابلی بیان کرد: مشکلاتی نیز بر سر راه این دوره تحصیلی وجود دارد که از آن جمله می توان به کمبود فضا اشاره کرد، در بسیاری از مدارس که فضای کافی برای دوره پیش دبستانی ندارند از نوبت مخالف استفاده می‌کنند که این موضوع نیز مشکلاتی از جمله مهیا نبودن کلاس‌ها برای آموزش نوآموزان به همراه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره مشکل دیگری که در این بخش با آن مواجه هستند افزود: برخی از مهد کودک‌ها و خانه‌های بازی از فضای خود برای راه اندازی کلاس‌های دوره پیش دبستانی استفاده می‌کنند که این موضوع غیرقانونی است و باید زیر نظر آموزش و پرورش باشد.

جذب ۹۸ هزار نوآموز پیش دبستانی

وی با بیان اینکه پوشش صد درصدی نوآموزان پیش دبستانی در خوزستان اتفاق افتاده بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۹۸ هزار نوآموز دوره پیش دبستانی در استان ثبت نام شدند.

فرد بابلی ادامه داد: برای ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی سنجش سلامت انجام می‌شود که اگر به این موضوع اهمیت داده شود از بروز و پیشرفت بسیاری از بیماری‌ها در بین کودکان میتوان جلوگیری کرد.

وی گفت: جمعیت دانش آموزی خوزستان با استان‌های تهران و خراسان رضوی برابری می کند.

از سه سال گذشته با دستور مدیر کل آموزش و پرورش وقت خوزستان دوره پیش دبستانی در استان اجباری اعلام شد و در این مدت آموزش و پرورش استان رتبه نخست کشور را در جذب نوآموزان پیش دبستانی کسب کرده است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار