تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۹۵۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی شهرهای خوزستان با وجود نزدیکی به حوزه‌های آبریز مشکل آب‌شرب دارند
مدیرکل مدیریت بحران خورستان گفت: چند شهر در شمال شرق استان علی‌رقم این که در نزدیکی سد و حوزه‌های آبریز قرار دارند به علت توپوگرافی و برداشت‌های بی‌رویه که در دشت‌های ما مانند قله‌تل انجام شد مشکلاتی را در زمینه آب‌شرب ایجاد کرد.
  کیامرث حاجی‌زاده امروز در جلسه شورای آب‌وبرق خوزستان با بیان این که برگزاری جلسات شورای آب‌وبرق موجب حل مشکل آب‌شرب، فاضلاب و برق در برخی شهرستان‌ها شده اظهار داشت: وضعیت خیلی از شهرستان‌های ما نسبت به سال گذشته در این زمینه بهتر شده است.

وی با بیان این که سال گذشته از نظر میزان بارش سال استثنایی بود افزود: اما گزارشات سازمان هواشناسی و سازمان آب و برق در خصوص میزان بارش‌ها و میزان ذخائر سدهای استان حاکی از وجود مشکل در دو حوزه سد مارون و زهره است در تابستان است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: اولویت ما آب‌شرب است، چند شهر در شمال شرق استان علی‌رقم این که در نزدیکی سد و حوزه‌های آبریز قرار دارند به علت توپوگرافی و برداشت‌های بی‌رویه که در دشت‌های ما مانند قله‌تل انجام شد مشکلاتی را در زمینه آب‌شرب ایجاد کرد.

همچنین رئیس سازمان هواشناسی خوزستان در این جلسه با ارائه گزارشی از پیش‌بینی‌های میان‌مدت سازمان هواشناسی در خصوص میزان بارش گفت: تمامی الگوهای هواشناسی بارش‌های کمی بالاتر از حد نرمال را برای استان پیش‌بینی می‌کنند.

محمد سبزه‌زاری با بیان این که در اسفندماه نیز بارش‌هایی تا حد نرمال در حوزه‌های سدها پیش‌بینی می‌شود عنوان کرد: اما برای فروردین‌ماه هنوز پیش‌بینی دقیقی وجود ندارد و بین الگوهای مختلف تضاد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی مدل‌ها نشان از کاهش بارش‌ها از 13فروردین به بعد را نشان می‌دهند و برخی خلاف این را بیان می‌کنند اما در مجموع در دو‌ماه آینده بارش‌های خوبی را مخصوصا در سدهای کرخه و دز خواهیم داشت.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار