تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۹۵۸۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست ستاد بازسازی عتبات خوزستان برای کمک به هموطنان سیل‌زده
 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از عموم مردم نیکوکار و خیر استان خواست هدایا و کمک‌های خود را برای ارسال به مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور به ستادهای شهرستانی بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود:این ستاد به منظور کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده استان‌های جنوب شرق کشور نیاز فوری به آب معدنی ، آرد ، برنج ، رب گوجه، پوشاک ، پتو ، چادر ، مواد شوینده و بهداشتی ، کنسرو، روغن خوراکی ، شکر ، چای و وسایل گرم‌کننده دارد.
وی ازعموم هم استانی‌ها خواست هدایا و کمک‌های خود را به دفاترشهرستانی ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل و مبالغ نقدی خود را به شماره کارت۶۲۷۳۸۱۱۱۴۱۱۷۴۹۹۲ به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان واریز کنند.
رییس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان با اشاره به اینکه تعدادی از موکب‌های استان برای عزیمت به مناطق سیل زده جنوب شرق کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان آمادگی دارند افزود:بر اساس بررسی‌های میدانی نیازی به عزیمت موکب‌ها به مناطق درگیر سیل و انجام پخت و پز نیست ولی اقلام مورد نیاز هموطنان سیل‌زده به صورت کاروانی ارسال خواهد شد.  
حجت الاسلام موسوی افزود: در روزهای اخیرهدایا و کمک‌های زیادی در استان برای هموطنان سیل زده جمع‌آوری شده و در چند روزآینده به مناطق سیل زده جنوب شرق کشور ارسال می‌شود.

وی از عموم مردم شریف و نوع دوست خوزستان خواست همچنان در کمک‌رسانی به هموطنان مناطق سیل‌زده تا برطرف کردن همه نیازهای ضروری آنان مشارکت داشته باشند.  
به گزارش ایرنا بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شد و بر استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تاثیر گذاشت و سبب جاری شدن سیلاب در برخی مناطق این استان‌ها شده است.
خرابی‌های ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها گسترده‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال آبی گذشته تا ۴۰برابر افزایش داشته است.
در سیستان و بلوچستان حدود ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب متحمل خسارت کلی یا جزیی شده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار