تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۹۵۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود آب آشامیدنی در تابستان ،تهدیدی برای آبادان و خرمشهر
 مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در تابستان سال آینده برای تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه شوند.

فرهاد ایزدجو روز دوشنبه در هجدهمین نشست شورای آب و برق استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به دلایل و چرایی مشکل آب شرب در تابستان آینده اظهار داشت: برای احداث سد پایین دست رودخانه بهمنشیر و سد مارد با وجود پیگیری هیچگونه اعتباری در نظر گرفته نشده و در حال حاضر اعتبار آن صفر است لذا روند اجرای این پروژه متوقف شده است.

وی ادامه داد: همه باید کمک کنند تا اعتبار خوبی از هر منبع مالی برای احداث این سد تامین شود.

ناتوانی کانال آب غدیر در آبرسانی به پنج شهرستان خوزستان

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: تاسیسات آبرسانی غدیر با وجود همه هزینه‌هایی که برای آن شده نمی‌تواند آب مورد نیاز اهواز، شادگان،دشت‌آزدگان، آبادان و خرمشهر  را تامین کند.

وی با تاکید بر اهمیت تامین آب آشامیدنی اهواز گفت: آب آشامیدنی اهواز یک موضوع بسیار مهم در استان به شمار می رود چراکه جمعیت زیادی در اهواز ساکن است و  اختلال در تامین آب این شهرستان تبعات اجتماعی در پی خواهد داشت.

ایزدجو با اشاره به این که سال گذشته سال بسیار پر آبی بوده است توضیح داد:  پارسال رهاسازی آب از رودخانه کارون خوب بود برای همین کیفیت آب در رودخانه های بهمنشیر، اروند و پایین دست کارون مناسب بود و آبگیری در حوضه شرکت آبفا اهواز، خرمشهر و  آبادان به خوبی صورت گرفت و این شرکتها از مدار خارج نشدند اما امسال پیش بینی می شود کیفیت آب در آبادان و خرمشهر کاهش یابد که باید از طریق کانال آبرسانی غدیر آب بیشتری به این شهرستانها برسد این در حالی است که اگر بخواهیم به آبادان و خرمشهر آبرسانی کنیم نمی توانیم آب اهواز را تامین کنیم.

احیا نشدن کانال سلمان برابر با بی آبی چند شهرستان

وی گفت: با توجه به شرایط پیش رو پیشنهاد می شود کانال سلمان به طور جدی مورد اصلاح قرار گیرد چرا که اگر این اقدام صورت نگیرد و کانال سلمان احیا نشود تامین آب اهواز، آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان در شرایط بحرانی قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: پیش بینی ما برای تابستان سال ۹۹ این است که در حوضه مارون و شادگان برای آب کشاورزی در تابستان با مشکل مواجه می شویم لذا  باید محدودیت کشت در این مناطق مد نظر قرار گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار