تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در فروش نمایشگاه کتاب آمار بالایی دارد
 معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نمی توان از خوزستان که رتبه ۳۱ را در بین آموزش و پرورش استان‌های کشور دارا است انتظاری در حوزه مطالعه و کتابخوانی داشت اما با این وجود این استان در فروش نمایشگاهی همیشه آمار بالایی داشته است.

علی حسین حسین زاده شامگاه دوشنبه در آیین آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه‌هایدایمی بین‌المللی اهواز بیان کرد: با توجه به وضعیت آموزشی در مدارس خوزستان نمی توان انتظار افزایش سطح کتابخوانی را در این استان را داشت.

وی با اشاره به دیگر چالش‌های حوزه کتابخوانی بیان کرد: از چالش‌های مهم درحوزه مطالعه که امروزه به یکی از رقبای کتاب و حوزه مکتوب تبدیل شده و در حال گسترش است فضای مجازی است و دیگری، وضعیت اقتصادی کشور است و تحریم‌های ظالمانه نیز بر حوزه کتابخوانی تاثیر می گذارد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: در شرایط رکود اقتصادی حوزه فرهنگی بسیار آسیب پذیر می‌شود و کسانی که  در این حوزه فعالیت می‌کنند باید به سختی روی پای خود بایستند.

وی چالش دیگر حوزه کتاب را پایین بودن سرانه مطالعه در کشور دانست و گفت: کار بسیار خوبی که می‌توان در این حوزه انجام داد توجه به کتابخوانی در مدارس است.

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان نیز با اشاره به خطبه فدک و فرازی از آن بیان کرد: در بخشی از این خطبه به مساله جهاد توجه شده و بیان شده که جهاد برای عزتمندی اسلام است.

حجتالاسلام والمسلمین محسن حیدری  با بیان اینکه جهاد در اسلام فقط مختص حوزه نظامی نیست بیان کرد: جهاد نظامی، سیاسی، اقتصادی همه در پرتو جهاد فرهنگی تحقق می یابد و اگر جهاد فرهنگی نباشد دیگر جنبه جهاد جلو نمی‌رود.

وی دست اندرکاران کتاب، نشر و قلم را مجاهدان راه خدا دانست توضیح داد: اگر بدانیم هدف در راه خداست به طور قطع کارهایی را که خداوند دوست ندارد انجام نمی دهیم.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ ۹۸ در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ پذیرای دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی است.

همزمان با نمایشگاه کتاب خوزستان، نخستین جشنواره تولیدات کالاهای فرهنگی و سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز گشایش یافتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار