تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۹۵۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرب الاجل شورای ترافیک به شهرداری اهواز
 معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت : شهرداری اهواز باید ظرف یک هفته آینده ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات ترافیکی، برنامه‌ای کاری برای عملیاتی شدن مصوبات معطل مانده مربوط به خود را به شورای ترافیک ارائه کند.

فاضل عبیات روز دوشنبه در شورای ترافیک استان در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: اجرای طرح جامع ترافیکی اهواز یکی از اولویت‌هایی است که باید اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری اهواز عنوان کرد: انجام مطالعات این طرح همانطور که از سوی شهرداری اهواز در مناطق کیانپارس و کیان آباد انجام شده، باید برای دیگر نقاطی که ضرورت دارد به صورت منطقه‌ای انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه اجرایی نشدن مصوبات شورای ترافیک باید از سوی شهرداری اهواز به صورت جدی دیده شود، گفت: در هر صورت شهروندان حق دارند که بدانند تصمیم گیرندگان و مدیران استان نسبت به  مسائل شهروندان دغدغه‌مند هستند و بر همین اساس باید نسبت به پیگیری موضوعات ترافیکی از حساسیت بیشتری برخوردار باشیم.

عضو شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه آسیب شناسی مدیریت شهری اهواز در حوزه معاونت عمرانی استانداری آغاز شده، تصریح کرد: لازم است که به مسائل استان به صورت سیستماتیک نگاه شود و از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خواسته می‌شود از ارائه دفاع‌های غیرمستدل پرهیز کنند.

عبیات همچنین در بخش دیگری از این نشست به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه باید هرچه سریعتر در کمیته‌ها و زیرمجموعه‌های معاونت عمرانی مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که اجرای آن می تواند تا چه حد در کاهش گره ترافیکی منطقه تاثیرگذار باشد.

بر اساس این گزارش، از جمله مصوبات اجرا نشده و یا معطل مانده شورای ترافیک طی ۲ سال گذشته در حوزه شهرداری اهواز می توان به فاز نخست پارکینگ طبقاتی خیابان طالقانی اهواز با ظرفیت ۴۳۰ واحد اشاره کرد که مقرر بود تا پایان سال ۹۷ مورد بهره‌برداری قرار گیرد  واجرای طرح کارت پارک مکانیزه در نقاط مصوب شهرداری اهواز که می بایست حداکثر تا پایان مرداد ماه ۹۸ اجرایی می شد ، لذا با توجه به تاخیر در اجرا، در انشست امروز شهرداری موظف شد از جدیدترین فناوری‌های روز برای اجرای این طرح استفاده کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار