تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۵۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عشایر خوزستان با مشکل کمبود سوخت مواجه هستند
 مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: مناطق عشایری خوزستان در حال حاضر برای دسترسی به سوخت با مشکل رو به هستند لذا با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر سرما و برف پیش رو ضرورت دارد در این زمینه به آنها کمک شود.

کیامرث حاجی زاده شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی تامین سوخت و مواد نفتی در اداره کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: حدود  ۲۵ درصد عشایر در فصل زمستان از استان هایی چون لرستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخشهایی از اصفهان به خوزستان کوچ می کنند لذا در فصل زمستان جمعیت بیشتری از عشایر را در استان داریم.

وی با اشاره به اهمیت سوخت و تسهیل در سوخت رسانی به ویژه به ایندسته از عشایر و روستاییان بیان کرد:  هر چه سوخت رسانی (از قبیل سوخت مایع، نفت سفید، گاز و ...) بیشتری  به روستاییان و عشایر صورت گیرد زمینه صیانت از جنگل های زاگرس بیشتر فراهم می شود و جنگل ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: از سویی در سال های اخیر میلیاردها تومان در حوزه نهال کاری برای مقابله با ریزگردها هزینه شده است ولی از آن از طرف جنگل های زاگرس نابود می شوند که عمده این تخریب ها علاوه بر آفات و خشکسالی مربوط به دخل و تصرف انسانی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به مساله سوخت رسانی از سوی متولیان این حوزه گفت:  خوشبختانه  حوزه پخش فرآورده های نفتی به ویژه در بحران ها پای کار بودند و اقدامات خوبی داشتند اما واقعیت این است که در برخی مناطق استان در حوزه سوخت رسانی و گاز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

حاجی زاده با اشاره به بخشنامه های وزارت نفت مبنی بر نبود هیچگونه سوخت رایگان برای دستگاه های دولتی توضیح داد: این بخشنامه  ها مربوط به شرایط عادی هستند و در قانون مدیریت بحران بر اساس قانون جدید حتی بخش خصوصی موظف است پای کار بیاید از این رو از تمامی اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران می خواهیم قانون جدید مدیریت بحران را با دقت مطالعه کنند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که براساس قانون مدیریت بحران ماده ۲۳، پنج درصد اعتبارت تملک و دارایی همه دستگاه ها  ویژه مدیریت بحران است. 

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در ادامه خطاب به راهداری، پلیس راه، معاینه فنی، اداره کل استاندارد  بر ایمن سازی جایگاه های سوخت درون شهری و برون شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، برخی از کپسول های گاز مایع برای سوخت ماشین استفاده می کنند که باید این موضوع در دستور پیگیری جدی قرار گیرد چراکه غیراستاندارد و خطرآفرین است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار