تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۹۵۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار کشته‌های حوادث رانندگی درون شهری خوزستان افزایش یافت
  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از افزایش تعداد کشته‌های حوادث ناشی از تصادف خودروهای درون شهری استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

سرهنگ منصور جمشیدی  با اشاره به اینکه طی ۹ ماه ابتدای امسال ۱۸۹ نفر در خوزستان به دلیل تصادفات درون شهری جان خودشان را از دست دادند، اظهارداشت: این درحالی است که دی‌ماه امسال نیز ۱۰ تا ۱۵ نفر دیگر در اثر سانحه رانندگی درون شهری در نقاط مختلف استان  کشته شدند.

وی تصریح کرد: تصادفات درون شهری استان طی ۹ ماه نخست سال گذشته ۱۶۶ نفر فوتی در پی داشته است که نشان دهنده رشد تصادفات منجر به فوت در سال جاری است.

عضو شورای ترافیک استان ادامه داد: با وجود اینکه تعداد تلفات تصادفات درون شهری در ۲۶ شهرستان استان، روند کاهشی داشته اما کلانشهر اهواز با توجه به وضعیت زیرساخت های موجود عملکرد اقدامات پیشگیرانه کل استان را تحت الشعاع قرار داده است.

جمشیدی با بیان اینکه تلفات حوادث رانندگی درون شهری در دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر، شادگان، کارون، شوش، هویزه، باغملک، بهبهان، گتوند کاهش داشته است افزود: شهرهای اندیمشک، سوسنگرد، رامهرمز، هندیجان، لالی، هفتکل، آغاجاری شهرهایی هستند که کشته شدگان ناشی از تصادفات درون شهری آنها نسبت به سال قبل افزایش نداشته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان همچنین بیان داشت: در ۹ ماه سال گذشته تصادفات منجر به فوت  کلانشهر اهواز ۵۲ نفر بوده اما در سال جاری این تعداد به ۷۷ نفر رسیده است.

جمشیدی همچنین  با اشاره به افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شهر ایذه گفت: بخش قابل توجهی از تصادفات جاده‌ای در مبادی ورودی به شهرها رخ می‌دهد و در این رابطه طی نامه‌ای از شهرداری‌های استان از جمله شهرداری ایذه خواسته شد تا مبادی ورودی را آرم سازی کنند تا با انجام تدابیر لازم برای کاهش سرعت خودروها اقدام شود.

راهکارها برای کاهش تلفات

وی با بیان اینکه کاهش سرعت در ورودی شهرها ۲ راهکار اساسی دارد، گفت: یکی از ابزارهای آن استفاده از دوربین و ابزارهای الکترونیکی است تا کاهش سرعت را ایجاد کنیم یا در صورت نبود امکانات نیاز است تا نسبت به نصب سرعت‌گیر اقدام شود.

جمشیدی با تاکید بر ضرورت ایجاد منابع مالی برای انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش سرعت خودروها در مبادی ورودی شهرها، گفت: شهرداری‌ها معمولا در پاسخ به درخواست‌های پلیس برای ایجاد شرایط ایمنی در مسیرهای درون شهری، اعلام می‌کنند که از اعتبارات لازم برخوردار نیستند.

وی بیشترین نگرانی‌ها در زمینه تصادفات درون شهری را در مسیر بلوار مدرس اهواز اعلام کرد و گفت: سرعت خودروها در  این بلوار بخاطر نبود زیرساخت‌های ترافیکی، بسیار بالا است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان تصریح کرد: بیشترین تصادفات در شهراهواز به دلیل تخطی رانندگان از سرعت مطمئنه در مناطق حاشیه‌ای و همچنین مسیرهای اصلی است.

جمشیدی همچنین تصادف با عابران پیاده را نیز یکی دیگر از عوامل افزایش آمار تلفات در تصادفات درون شهری عنوان کرد و گفت: متاسفانه این موضوع درصد بالایی را آمار کشته شدگان را به خود اختصاص داده و بیشترین ساعت تصادفات در زمانی است که معابر شهری خلوت هستند که بین ساعت ۲ بامداد تا ۶ صبح را تشیکل می‌دهد.

وی بر کنترل هوشمند تخلفات وسایل نقلیه در استان تاکید کرد و گفت: خوزستان در این زمینه رتبه پایین را کشور به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، برابر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان، سال گذشته آمار تصادفات فوتی ۹ درصد کاهش یافته بود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار