تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی پرونده تخلف شهردار اهواز در اداره کل بازرسی خوزستان
 مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل پرونده تخلف شهردار اهواز در این اداره کل، گفت: شهردار اهواز در صورت ادامه غیبت در جلسات فرمانداری به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

شهاب رزمی اظهار داشت: فرمانداری اهواز طی نامه ای به این اداره کل اعلام کرده است که شهرداری اهواز در جلسات متعددی در حوزه‌های مختلف که در این فرمانداری تشکیل شده، شرکت نکرده است بر همین اساس ۲ هفته پیش تذکری به شهرداری اهواز داده شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری، تمرد و یا عدم اجرای دستورات مافوق، سهل انگاری در انجام امور محوله است و چنانچه مسوول یا دستگاهی این کار را انجام ندهد، اداره کل بازرسی استانداری گزارش آن را به هیات رسیدگی به تخلفات اداری ارائه می‌کند.

رزمی افزود: با توجه به اینکه شهرداری زیرمجموعه وزارت کشور است، پرونده آن در هیات رسیدگی به تخلفات استانداری بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلف شهرداری اهواز به استاندار خوزستان نیز ارائه شده است، اضافه کرد: بر اساس قانون بعد از یک بار تذکر به یک دستگاه، در صورت ادامه تخلف، پرونده به هیات تخلفات اداری ارجاع می‌شود، که در این مورد نیز پرونده شهرداری اهواز در صورت گزارش دوباره فرمانداری مبنی بر غیبت از جلسات و با نظر استاندار خوزستان، به هیات رسیدگی به تخلفات اداری می‌رود.

رزمی همچنین با اشاره به انتشار مصاحبه یکی از معاونان شهردار اهواز مبنی بر منع شدن مدیران شهرداری از شرکت در جلسات فرمانداری، گفت: این اظهارات غیرمسئولانه و خلاف قوانین و مقررات اداری است و دستگاه‌ها حق غیبت از جلسات فرمانداری و استانداری را ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت: فرمانداری اهواز گزارش عدم حضور برخی دیگر از دستگاه‌ها از جمله شرکت آب و فاضلاب اهواز را نیز به این اداره کل ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، غیبت شهردار اهواز در جلسات فرمانداری همیشه با اعتراض فرماندار و دبیران شوراها رو به رو بوده، این در حالیست که شهردار عضو اصلی شورای سلامت، شورای آموزش و پرورشَ، شورای کتابخانه‌ها، ستاد ساماندهی متکدیان و... است.

غیبت شهردار اهواز و معاونانش در نشست شورای سلامت اهواز در تاریخ اول دی ماه که به منظور رسیدگی به وضعیت بهداشتی شهر پس از آبگرفتگی و سرریز فاضلاب در بسیاری از محله‌ها برگزار شده بود، با انتقاد شدید شریفی دبیر این شورا روبرو شده و گفته بود: چرا مدیران ارزشی برای مردم و جایگاه خود قایل نیستند؟ وقتی اعضای شورای سلامت شهرستان و متولیان امور در جلسه حضور ندارند، گزارش شورای سلامت باید برای چه کسانی ارائه شود؟

بر همین اساس مقرر شد که نامه‌ای مبنی بر تداوم غیبت شهرداری اهواز در جلسات از سوی دبیرخانه تنظیم و ارسال شود.

با این وجود شهردار اهواز و معاونانش در جلسه شورای سلامت این کلانشهر در ۲۹ دی نیز حضور نیافتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار