تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۹۵۸۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار کارون:
برخی با تمسک به مشکلات فاضلاب مردم را تحریک می‌کنند
 فرماندار شهرستان کارون با اشاره به تبعات مشکلات فاضلاب در منطقه کوت عبدالله این شهرستان گفت: برخی با فیلم برداری و انتشار تصاویر از مشکلات فاضلاب این منطقه اقدام به تحریک مردم می‌کنند.

 معصومه خنفری در نشست اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی و جبران خسارت ناشی بارندگی شدید و آبگرفتگی در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان توضیح داد: متاسفانه فرد یا افرادی با بتن ریزی در برخی (سپتیک)منهول های فاضلاب اقدام به مسدود کردن آنها کرده اند به طوری که ما در برخی منهول ها در حال شکستن بتن ها هستیم از سوی دیگر برخی با فیلم برداری از این فضا و انتشار آن در فضای مجازی اقدام به تحریک مردم می کنند.
وی با اشاره به مناطقی از کوت عبدالله که از نظر زیرساخت فاضلاب با مشکل رو به رو هستند افزود: فاضلاب تولیدی در برخی مناطق جمع آوری می شود اما راه خروج ندارد لذا ضرورت دارد این مشکل هر چه سریعتر حل شود.
فرماندارکارون با اشاره به خسارت ناشی از بارندگی اخیر و پسزدگی فاضلاب بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز براساس فرم هایی که برای ارزیابی و خسارت  در نظر گرفته است پرداخت خسارت را مشروط به سند مالکیت یا استشهاد محلی کرده است.


۷۰ درصد ساکنان کوت عبدالله سند مالکیت ندارند
 وی ادامه داد: ۷۰ درصد ساکنان کوت عبدالله سند مالکیت ندارند  لذا از بنیاد مسکن درخواست داریم برای مساله فکری کند و یک فرم استشهاد محلی در نظر بگیرد که تنها نشان دهد فرد ساکن در آن منطقه است و مالک نیست.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز با  اشاره به مشکلاتی در خروج فاضلاب به عنوان عامل آبگرفتگی اخیر اهواز گفت: در آخرین خط جمع کننده فاضلاب چهار محله اهواز مشکلاتی ایجاد شده بود که پس از بررسی و بازدید آن را برطرف کردیم.
علی رضا عالیپور اظهار داشت: منطقه شهرک دانشگاه تا معین زاده از نظر پمپاژ مشکلی نداشت بلکه تخلیه فاضلاب با مشکل رو به رو بود.
وی افزود: خط نخلستان اخرین خطی است که تمامی فاضلاب چهار محله اهواز از جمله شهرک دانشگاه و معین زاده را به ایستگاه پمپاژ وارد می کند که در بارندگی اخیر انتهای این خط مسدود شد.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: پس از آبگرفتگی از سوی استاندار گروهی چهار نفره متشکل از دستیار ویژه استاندار، مدیر کل دفتر فنی استانداری، معاون شرکت آب و فاضلاب اهواز و بنده تشکیل شد که همه نقاط بررسی شد و پنج نقطه توسط  آبفای اهواز شکافته و ترمیم شد.
وی با تاکید بر پیگیری رفع مشکلات ناشی از بارندگی آذر ماه ادامه داد: یک خط فاضلاب جدید در شهرک دانشگاه اهواز با لوله ای به قطر ۳۱۵ اینچ ایجاد شد، همچنین یک پمپ ۱۲ اینچ  ۵۵ کیلووات در  ایستگاه خیابان ۶ دانشجو نصب شد که تست آن نیز انجام شد اما باید ببینیم عملکردش زیر باران چگونه است.
 عالیپور در خصوص وضعیت کانال آب‌های سطحی گفت:  در این حوزه نیز منابعی برای جمع آوری اب های سطحی در نظر گرفته شده است و در دست پیگیری است.
 

خسارت آبگرفتگی تنها به مالکان واحد مسکونی تعلق می گیرد
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان نیز در این نشست با اشاره به ارزیابی در شهرستانهای کارون، اهواز، آبادان و خرمشهر توضیح داد: ارزیابی ها تاکنون تمام نشده  اما تاکنون چهار هزار و ۱۹۴ واحد ارزیابی شده که از این تعداد ۶۴ واحد احداثی و یک هزار و ۵۱۲ واحد تعمیری هستند، ۲هزار ۶۰۰ واحد سالم و هفت واحد تجاری نیز آسیب دیده اند و به ۲ هزار و ۳۳۹ واحد نیز  تسهیلات معیشتی تعلق گرفت.
مسعود انصاریان ادامه داد:۳۸ دفتر  پیشخوان در اهواز و کارون مشغول دریافت درخواست ها هستند که تا این لحظه سه هزار ۲۲۵ درخواست  به دفاتر رسیده است و با توجه به پراکندگی  منازل خسارت دیده ناشی از آبگرفتگی در سطح شهر اهواز و کارون و همچنین دیگر وظایف بنیاد مسکن از قیبل  ادامه منازل سیل زده و احداث سیل بندهایی که در دست انجام داریم کار سختی است.
وی گفت:  براساس قانون بازسازی پرداخت خسارت به واحدهای احداثی و تعمیری نیازمند سند مالکیت است و فقط به مالک پرداخت می شود اما  پرداخت خسارت معیشتی به فرد تعلق می گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن  خوزستان ادامه داد: در تمام استان ها ساخت و سازهایی که غیرمجاز هستند یا سند نگرفته اند با قبض آب و برق و تاییدیه فرماندار انجام می شود.
 

سامانه بارشی وارد استان می شود
معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: یک سامانه بارشی از اواخر روز سه شنبه در منطقه فعال می شود که تا پنجشنبه در استان مستقر است.
 محمد ثابت بیان کرد: بیشترین میزان این بارش از اواسط روز چهارشنبه است و بیشترین بارشها را در مناطق شرقی و شمالی استان پیش بینی می کنیم.
 وی ادامه داد: برای مناطق شمالی و شرقی ۳۰ تا ۴۵ میلیمتر و برای بقیه مناطق بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر پیش بینی می شود.
 بر اساس گزارش ایرنا بر اثر بارش شدید باران در تاریخ ۲۵ آذر امسال چند شهر خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند و جمعیت هلال احمرخوزستان برای امدادرسانی به ساکنان مناطق آبگرفته پنج اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز، آبادان و کارون راه اندازی، و به بیش از چهار هزار خانوار امدادرسانی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار