تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۹۵۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرائت کنتورهای آب با استفاده از تلفن همراه در خوزستان
 معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان از اجرای طرح قرائت کنتورهای آب با استفاده از تلفن همراه خبر داد.

محسن درفشان اظهار کرد ۱۸۵ نفر از مأموران قرائت کنتور ادارات آب و فاضلاب شهرهای استان با استفاده از موبایل‌های جدید و نرم‌افزار طراحی شده اقدام به قرائت کنتورهای آب شهروندان و ارسال اطلاعات به امور و ادارات خود برای محاسبه قبوض آب‌بها می‌کنند.

وی گفت: موبایل‌های جدید که جانشین دستگاه‌های قدیمی pdl شده است علاوه بر سبک و کم‌وزن بودن، کم‌هزینه‌تر نیز بوده و نگهداری و تعمیرات آن ساده‌تر است.

درفشان بیان کرد: با نرم‌افزار نصب شده روی تلفن‌های همراه، امکان انجام انواع پیمایش‌ها و جمع‌آوری و تصحیح اطلاعات مشترکین به راحتی قابل انجام است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا خوزستان گفت: علاوه بر این با بهره‌گیری از سامانه موقعیت یاب جهانی (جی پی اس) نیز می‌توان مسیر مأموران قرائت کنتور و موقعیت صحیح مشترکین آب و فاضلاب را رصد و در صورت امکان تصحیح نمود.

وی تأکید کرد: افزایش سرعت قرائت کنتور، کاهش هزینه‌های فرآیند قرائت کنتور، قابل کنترل بودن مراحل کار مأموران قرائت از طریق موقعیت یاب موبایل(GPS) و ثبت زمان حضور مأمور، تصویربرداری از کنتور و ثبت تخلفات توسط موبایل در سامانه، امکان قرائت هوشمند کنتور با نصب بارکد برخی از مزایای اجرای این طرح است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار