تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۹۵۸۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت جاده روستاهای محروم و صعب العبور احمدفداله آغاز شد
فرمانده سپاه دزفول گفت: سپاه دزفول برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم روستایی و روستاهای صعب العبور و کم‌برخورد عزم خود را جزم کرده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند؛ عملیات جاده سازی روستاهای صعب العبور احمدفداله به همت سپاه دزفول آغاز شده است.
 محرومیت‌زدایی از شاخص‌ترین برنامه‌های سپاه پاسداران دزفول است و این نهاد مردمی و انقلابی در راستای محرومیت و آبادانی روستاها، مناطق محروم، کم‌برخورد و همچنین روستاهای صعب العبور عزم خود را جزم کرده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و نیز بدون هیچ‌گونه چشمداشتی خدمات بی‌منت به مردم ارائه می‌دهند.

اگر سری به روستاهای دور افتاده و محروم دزفول بزنید اقدامات و کارهای خوبی انجام شده است؛ سپاه پاسداران نه تنها در دزفول و استان خوزستان بلکه در سراسر کشور در راستای محرومیت‌زدایی امید و شادی دوباره‌ای که به روستانشینان داده‌اند و اینکه روستاها جان تازه‌ای به خود گرفته‌اند را به راحتی می‌توان مشاهده کرد.

خدمات سپاه پاسداران آنقدر گسترده و بدون چشمداشت و به دور از تبلیغات است که مکرر گفته‌اند اگر خود مسئولان اعلام کنند که در جایی نمی‌توانند کار کنند سپاه به کمک آنها می‌رود چرا که هدف تنها خدمت‌رسانی و خدمات‌دهی به مردم است.

در این باره سرهنگ پاسدار هادی سعادت‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار داشت: سپاه دزفول برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم روستایی و همچنین روستاهای صعب العبور و کم‌برخورد دزفول عزم خود را جزم کرده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هر چه کار کنیم باز هم جای کار وجود دارد، افزود: محرومیت در شهرستان دزفول زیاد است وقتی وظیفه خود را به درستی انجام داده‌ایم که مردم از ما رضایت کامل داشته باشند.

فرمانده سپاه دزفول، با بیان اینکه روستای احمدفداله یکی از روستاهای سخت‌گذر و کوهستانی دزفول است،گفت: نبود جاده روستایی برای بیش از 70 درصد روستاهای سخت‌گذر بخش شهیون دزفول و وضعیت نامطلوب جاده‌های روستایی تردد اهالی را با مشکل مواجه کرده است.

سرهنگ سعادت‌زاده با بیان اینکه احداث جاده به عنوان ضروری‌ترین نیاز از سوی اهالی روستاهای احمدفداله مطرح شده است، گفت: بخش شهیون دزفول نقش مهمی در تولید دام و فرآوردهای دامی منطقه دارد ولی متاسفانه از امکانات زیربنایی مناسب ویژه در حوزه راه و جاده محروم است.

فرمانده سپاه دزفول با بیان اینکه با تامین جاده مناسب و سهولت دسترسی به این مناطق سایر امکانات و زیر ساخت‌ها راه ای این منطقه می‌شود، تشریح کرد: با توجه به اینکه روستاهای احمدفداله از روستاهای محروم و صعب العبور بخش شهیون دزفول است سپاه دزفول با تمام تلاش برای ساخت جاده این روستاها کار خود را آغاز کرده است که امیدواریم با این عملیات جاده‌سازی دسترسی عشایر و اهالی این منطقه تسهیل یابد.

وی درادامه افزود: همچنین عملیات جاده های  روستاهای آبیدسره یک و دو هم آغاز شده است.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به دنبال ایجاد رفاه برای مردم روستاهای محروم دزفول است

در ادامه مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی است که در سال 95 با هدف آبادسازی هزاران نقطه در کشور  با فرمان رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

احسان ضیایی‌نژاد با بیان اینکه سپاه با ایجاد قرارگاه و سازندگی به دنبال  ایجاد رفاه برای مردم روستاهای مناطق  محروم شهرستان دزفول است، افزود: با راه‌اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی همراه با برنامه‌ریزی و اقدامات هدفمند، آبادانی در توسعه همه جانبه با برنامه‌ریزی جزنگری در 5محور زیر ساخت عمرانی فرهنگی، اشتغال، سلامت و همچنین تعلیم و تربیت کارگروه‌هایی شکل گرفت. 

ضیایی‌نژاد با بیان اینکه فرهنگ خدمت کردن به مردم آن هم بدون مزد و منت را در جامعه باید ترویج دهیم، افزود: در حال حاضر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول در دهستان شهی دزفول با ضریب محرومیت زدایی  بین 7 تا 9 است؛  این دهستان شامل  15 روستا بالای  50خانوار و 5 روستا زیر 20 خانوار است که قرارگاه سپاه دزفول با تمام توان در حال خدمات‌دهی و خدمت‌رسانی است.

 آبرسانی به روستاهای محروم دزفول از دیگر اولویت‌های مهم قرارگاه سپاه دزفول است 

وی با بیان اینکه عملی زیباتر از خدمت بی‌منت به مردم و جود ندارد، گفت: 16 پروژه عمرانی جهت رفاه مردم روستا شهی دزفول  احداث یا به بهرداری رسیده است. برای  5محور قرارگاه مبلغی به ارزش 5میلیارد و 500میلیون تومان هزینه  شده است. 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: احداث 5سدکوچک. احداث دو باب خانه  عالم در روستاهای اسلام آباد و بازارگه. تکمیل و مرمت  مسجدآبید سره، ترمیم و مرمت مدارس دهستان، آبرسانی و احداث مخزن در روستا دیونی؛ و همچنین با توجه به تردد زیاد عشایر  ایجاد احداث راه‌های روستاهای در روستاهای  آبیدسره 1 و آبیدسره 2  به طول 6 متری در دستور کار قرار گرفته است. 

ضیایی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه دزفول آبرسانی به روستاهای محروم این شهرستان است، گفت:  احداث مخزن 75 هزار لیتری متر مکعبی، آبرسانی به محروم‌ترین روستاها از جمله دره آلویی و پرچوک و  نیز انتقال آب با  لوله کشی  به مساحت 12 کیلومتر  به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به اقدامات فرهنگی  انجام شده به همت این قرارگاه اشاره و عنوان کرد: جهت ارائه اقدامات فرهنگی 3 روحانی در روستاها بخش شهیون مستقر کرده‌ایم، که در این باره اقداماتی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیتی، برگزاری اردوها زیارتی و تفریحی، حضور در بین دانش آموزان، برگزاری کلاس‌های آموزشی کنکور و توزیع نوشت افزار از دیگر خدمات قرارگاه در محور فرهنگی است.

مسئول قرارگاه و پیشرفت آبادانی سپاه دزفول با بیان اینکه رسالت ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت به مردم است، افزود: در بحث بهداشت و سلامت در سطح 12 روستا خدماتی از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی تغذیه و سلامت، ویزیت درمان در تمامی روستا و کمک به بیماران صعب العلاج، برگزاری دوره‌های آموزشی تب سنتی در سطح مدارس، از دیگر اقدامات ما بوده است.

ضیایی نژاد با بیان اینکه قرارگاه در حوزه معیشت و اشتغال هم فعالیت دارد، افزود: معیشت و اشتغال یکی از حوزه‌های است که در این شرایط اقتصادی برای مردم روستایی پر اهمیت است.

مسئول قرارگاه سپاه با اشاره به اینکه از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در زمینه اشتغال توجه به معیشت خانوار روستایی بوده در این جهت طرح‌های معیشت محور در برنامه قرارگاه قرار گرفته تا بتوانیم نیازهای اساسی مردم را در روستاها توسط خود مردم تامین کنیم، گفت: در بحث اشتغال‌زایی از خود مردم و با کمترین سرمایه که داشتند شرایط اشتغال آنها را محیا کردیم.

مسئول قرارگاه و پیشرفت آبادانی سپاه دزفول با اشاره به اینکه این قرارگاه اقدامات خوبی برای اشتغال پایدار روستایی انجام داده،  افزود: 12 واحد جوجه بویی، برگزاری کلاس‌های آموزشی کپوبافی، تهیه مواد اولیه با هزینه مشترک مردم و سپاه و از سوی دیگر تلاش برای فروش  آنها در بازار را فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برای ترویج و تمرکز اقتصاد در روستاها این عمل را انجام دهیم چرا که شاهد تولیدات زیادی بودیم که به شهر ارسال می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر شغل این روستا کپوبافی بود ساماندهی شدند که 775 بانو در دهستان شهی مشغول به کپوبافی هستند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار