تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۹۵۸۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیران کم‌کار دزفول برکنار می‌شوند
  سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به مشکلات و کمبودهای این شهرستان گفت: مدیرانی که در ارایه خدمات به مردم کوتاهی می‌کنند، برکنار خواهند شد.

 امید بن عباس روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان  افزود: نزدیک به سه هزارو ۵۰۰ نفر در منطقه سرسرباز شهرستان دزفول در شرایط بسیار مناسب و با استفاده از آب فاضلاب زندگی می‌کنند.

وی با انتقاد از مدیران کم کار در رسیدگی به مشکلات اهالی این منطقه گفت: تا زمانی که در شهرستان دزفول مسوولیت دارم هرگز از مسوولانی که کوتاهی کرده‌اند نمی‌گذرم.

بن عباس با بیان اینکه عذر مدیرانی که وارد میدان خدمت رسانی نشوند را خواهم خواست، ادامه داد: در ساعات غیرمتعارف در حوزه‌های کاری ادارات حاضر می‌شوم.

زمینه برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری فراهم شود

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات امسال گفت: زمینه برگزاری انتخابات سالم همراه با مشارکت حداکثری مردم باید فراهم شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی برای تمام ارکان درگیر در انتخابات برگزار می‌شوند، افزود: هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات بررسی صلاحیت‌ها را به دور از جانبداری بررسی و هفته گذشته نتایج را به داوطلبان اعلام کردند.

بن عباس ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال تغییر در صلاحیت‌ها وجود دارد امکان انتشار اسامی نیست ولی ۲۲ بهمن‌ماه، اسامی نهایی برای درج در رسانه‌ها اعلام می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه امسال ۳۱۵ شعبه اخذ رای در شهرستان خواهیم داشت، گفت: برای امنیت، آمادگی نیروی انسانی و پشتیبانی برنامه‌ریزی شده است.

وی با چند تذکر انتخاباتی به دستگاه‌های اجرایی افزود: دستگاه‌های اجرایی به هیچ عنوان نباید داوطلبان انتخابات را همراهی کنند؛ درصورت تخلف با مدیر مربوطه برخورد می‌شود.

بن عباس از دستگاه‌های اجرایی خواست در حفاری‌ها مراقب باشند تا کابل‌های فیبرنوری دچار مشکل نشوند ضمن اینکه این حفاری‌ها تا ۱۰ روز آینده باید متوقف شوند.

وی با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی دستگاه‌های اجرایی گفت: از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها نباید استفاده نشود.

 مبارزه با فساد اداری در دستور کار مدیران قرار گیرد

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد اداری و رانت خواری بیان کرد: مدیران باید نظارت کافی بر حوزه کاری خود داشته باشند درصورت مشاهده فساد در هر مجموعه مدیر مقصر است.

وی گفت: مردم شهرهای اقماری دزفول عنوان می‌کنند خیران مدرسه‌ساز فقط در دزفول هزینه می‌کنند که لازم است بررسی لازم در این زمینه صورت گیرد تا درصورت صحت موضوع این رویه اصلاح شود زیرا خدمات باید در اختیار تمام مردم شهرستان قرار گیرد.

بن عباس افزایش شفافیت و حضور رسانه‌ها در صحنه را موجب کاهش فساد دانست و افزود: برای ترمیم جامعه باید با مردم صداقت داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی اظهارداشت: برای رفع مشکلات اقتصادی باید موانع سر راه سرمایه گذاران را برداریم.

وی توجه به خواسته‌ها و.مطالبات مردم را ضروری دانست و افزود: افرادی که مطالبات خود را نتوانند از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری کنند هنگام ناآرامی‌ها به خیابان می‌آیند.

 سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: برخی ادارات برای رفع یک مشکل مجوزی به بخش خصوصی می‌دهند ولی نظارتی بر فعالیت  محول شده ندارند.

وی با بیان اینکه تصمیمات چالش برانگیز ادارات حتما باید با هماهنگی فرمانداری انجام شوند، افزود: امید است هماهنگی، اطلاع‌رسانی و درایت در تصمیم‌گیری در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

بن عباس با اشاره به اهمیت حفظ و تقویت امنیت شهرستان اظهارداشت: تمام دستگاه‌ها برای تقویت امنیت باید با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند.

وی با تاکید بر اهمیت دهه مبارک فجر گفت: ۱۸ کمیته برای گرامیداشت این ایام ساماندهی شده و انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر پای کار باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: برنامه‌های بی‌محتوا برگزار نشوند ضمن اینکه ادارات از برگزاری برنامه‌های شاد هراسی نداشته باشند.

سردار سلیمانی امنیت را در منطقه برقرار کرد

امام جمعه دزفول نیز در این نشست با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: سردار سلیمانی یک گنج بود که خداوند او را برای شهادت در مقطعی خاص نگه داشته بود.

حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه سردار سلیمانی تربیت شده مکتب ولایت فقیه بود، افزود: حاج قاسم در حیات خود امنیت را در منطقه برقرار کرد.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی اگر از لاک خود بیرون آیند متوجه تلاش‌های حاج قاسم و یارانش در رفع خطر داعش می‌شوند.

امام جمعه دزفول با اشاره به ادای احترام افراد زیادی در نقاط مختلف دنیا به سردار سلیمانی گفت: نبرد و جنگ حق علیه باطل همه جا نمایان می‌شود همانگونه که در این ایام شاهد توهین برخی افراد به سردار سلیمانی بودیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: دشمنان ۴۰ سال اقدامات فراوانی از نفوذ، توطیه و تحریم علیه ایران انجام دادند ولی مردم زیر بار ظلم نرفتند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم فریب دنیا را نخورد، افزود: سردار سلیمانی به ما یاد داد نباید از دشمن بواسطه تجهیزات و غول رسانه‌ای ترسید.

مراسم بزرگداشت شهدای دزفولی سانحه هواپیمای اوکراین برگزار می‌شود

امام جمعه دزفول با اشاره به شهادت ۲ نفر از شهروندان دزفول در سانحه هواپیمای اوکراین گفت: مراسم بزرگداشت این شهیدان پنجشنبه همین هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: متاسفانه مراسم تشییع پیکرهای این شهیدان در تهران بدون حضور مسوولان بوده و انتظار می‌رود در دزفول باشکوه خاصی برگزار شود.

ححت الاسلام قاضی دزفولی گفت: دشمن به دنبال سواستفاده از این موضوع است که حضور مسوولان و همه اقشار در مراسم بزرگداشت شهدای این سانحه می‌تواند جلوی این سواستفاده‌ها را بگیرد.

آموزش و پرورش دزفول با کمبود ۷۰۰ نیرو مواجه است

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت: این نهاد با داشتن ۷۹ هزار و ۳۶۸ دانش‌آموز و کمبود ۷۰۰ نیرو سال تحصیلی را آغاز کرد.

عبدالمحمد جرجانی با بیان اینکه خشی از این کمبودها با برنامه‌ریزی صورت گرفته رفع شدند، افزود: ۳۹۲ واحد آموزشی فعال در دزفول وجود دارد.

وی برگزاری یادواره شهدا در مدارس روستایی و شهری، افتتاح ۶ واحد آموزشی، برپایی موکب فرهنگیان در چذابه و درخشش دانش آمور دزفولی در نامه نگاری در سطح جهان را از اقدامات و افتخارات آموزش و پرورش دزفول برشمرد و گفت: کسب رتبه اول استان خوزستان در پروژه مهر، برگشت بیش از ۵۰۰ دانش آموز به تحصیل و اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور از دیگر اقدامات آموزش و پرورش دزفول می‌باشند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به مشکلات این نهاد افزود: اعتبار بودجه آموزش و پرورش دزفول در سال جاری ۴۷۰ میلیون ریال است که حتی هزینه سوخت خودروها را نیز نمی‌توان با این اعتبار تامین کرد.

اعطای احکام مسوولان کمیته‌های انتخابات شهرستان دزفول پایان بخش نشست شورای اداری این شهرستان بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار