تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۹۵۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان خوزستانی
  سازمان هواشناسی کشور همزمان با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور و کاهش محسوس دما از روز چهارشنبه دوم بهمن ، توصیه‌هایی به کشاورزان خوزستانی برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از سردی هوا کرد.

  این سازمان ر اطلاعیه‌ای اعلام کرد:با توجه به تغییرات آب و هوایی از اول تا چهارم بهمن ، کشاورزان خوزستانی باید ضمن خودداری از انجام عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی در روز چهارشنبه به دلیل بارش باران و وزش باد شدید، اقدام‌هایی برای کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش نسبی دمای هوا انجام دهند.
محافظت از گلخانه‌ها و درختان جوان و نهال‌ها به دلیل وزش باد شدید، کرت بندی درختان به منظور جمع‌آوری آب باران، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی به مزارع و باغ‌ها و آبیاری نکردن مزارع و باغ‌ها به دلیل وقوع بارش باران در روز چهارشنبه از توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی به کشاورزان و باغداران خوزستانی است.
تسریع در عملیات برداشت سبزیجات و صیفی‌جات ، مرکبات و انتقال به بازار و یا به انبار خشک و خنک ، جداسازی میوه‌های سالم از میوه‌های صدمه‌دیده و انبار میوه‌های سالم در دمای خنک و رطوبت و تهویه مناسب ، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر با توجه به کاهش نسبی دمای هوا و خودداری از انجام عملیات هرس درختان با توجه به کاهش دما و احتمال سرمازدگی از دیگر توصیه های هواشناسی به کشاورزان خوزستان است.
بنا به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان ، سامانه بارشی از روز سه‌شنبه تا اواخر روز چهارشنبه سبب رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی و شرقی خوزستان ، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی این استان و احتمال ریزش تگرگ و بارش برف در شهرها و مناطق مرتفع و ارتفاعات خوزستان خواهد شد.
بنا به این گزارش در روز پنجشنبه بارش‌ها در مناطق شمالی و شرقی  ادامه خواهد داشت و در دیگر مناطق به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در این مدت شمال خلیج‌فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و  کاهش ۲ تا چهار درجه‌ای دما تا روز جمعه در بیشتر مناطق خوزستان مورد انتظار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار