تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۹۵۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خودنمایی، آتشی که به جان خانواده‌ها افتاده است
یک کارشناس مسایل خانواده با انتقاد از رواج جلوه‌گری و خودنمایی در میان برخی اقشار جامعه گفت: تبرج آتشی است که به جان خانواده‌ها افتاده دراین فضا این تصور ترویج می شود که افراد پولدار و اهل خودنمایی، خوشبخت‌ترند.

حجت الاسلام حسین عباسی اصل شامگاه سه شنبه  در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در نشست تخصصی راهکارهای موفقیت های توحیدی در خانواده تحت عنوان نردبان صعود، با اشاره  به مصادیق مختلف این پدیده در جامعه اظهار داشت: تبرج آسیبهای بسیاری با خود به همراه دارد که باید با تعریف و تبیین آن برای مردم و خانواده ها آنان را نسبت به این مساله آگاه کرد.

وی با تعریف و تشریح تبرج در دوره‌های تاریخی مختلف افزود: تبرج‏ درواقع خودنمایی و جلوه‌گری کردن است و از جمله مواردی است که خداوند خطاب به زنان پیامبر (ص) در قرآن ، آنها را از این رویکرد رفتاری نهی کرده است.

این کارشناس مسایل خانواده توضیح داد: آیات و روایات زیادی در باب دوری از تبرج آمده است که از جمله آنها می توان به آیه ۳۳ سوره احزاب اشاره کرد، تبرج از عوامل ویرانگر و بیماری در جامعه است لذا نباید نسبت به تاثیر منفی این موضوع بی تفاوت باشیم.

عباسی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه امروزه تعریف نادرست از موفقیت است بدین معنا که برخی افراد موفقیت را  داشتن یک خانواده ثروتمند یا دارای پست و  منصب می دانند در حالی که فرد ثروتمند از این منظر، لزوما انسانی خوشبخت نیست.

وی با تاکید بر اینکه پول به تنهایی برطرف کننده مشکلات نیست توضیح داد: جامعه ای که درآن معیار و معنای موفقیت به درستی برای مردم  تعریف نشده  با مشکلات متعدد رو به رو می شود لذا موفقیت باید منطبق با مباحث دینی باشد.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ همه روزه در ۲ نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ پذیرای دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار