تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۱۹ هزار شهید سند معتبری از فداکاری جوانان کشور برای دفاع از مرز و بوم است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بیش از ۲۱۹ هزار شهید دفاع مقدس سند معتبری از فداکاری جوانان برای دفاع از مردم، میهن، ناموس، دین و شرافت است.
 سردار عباس یوسفی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی چراغ راه را برای طی کردن مسیر انقلاب برای نسل‌های بعد از خود به ارمغان گذاشتند

او افزود: شهدای انقلاب اسلامی که در مبارزه با طاغوت در تبعید یا اعدام به شهادت رسیدند اگرچه داغ بزرگی برای خانواده خود به جای گذاشتند، اما شهادت آن‌ها ذخیره بسیار عظیم معنوی برای جامعه ما به همراه داشت.

یوسفی بیان کرد: در ابتدای سال‌های عمر انقلاب اسلامی حماسه‌های دوران دفاع مقدس از سوی جوانان شکل گرفت و با اهدای خون خود از میهنمان دفاع کرده و اجازه ندادند دشمن به سرزمین مقدس ما دست یابد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: این سند نشان می‌دهد مردم ما حاضرند در این سطح وسیع شهید دهند، اما ذره‌ای از خاک کشورمان دست دشمنان نیفتد و وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم هر زمان تا قبل از انقلاب اسلامی در ایران اتفاقی افتاده بدون هیچ زحمت و چشم‌داشتی بخشی از سرزمین ایران واگذار می‌شد.

این مقام مسئول گفت: در دوران دفاع مقدس ۲۲۰ هزار جوان ما با منزلت و جایگاه اجتماعی مختلف تنها با یک فرمان امام راحل که جبهه را واجب شرعی اعلام کرد، جان خود را فدای میهن کردند و در کنار این جوانان زن‌های بسیار قوی و مقاومی قرار داشتند که در کسوت مادران، خواهران و همسران، رزمنده‌ها را راهی جبهه‌های جنگ می‌کردند.

او اظهار داشت: فداکاری مادران و همسران مثال زدنی است چه آن هنگام که خبر شهادت فرزند یا همسر خود را می‌شنیدند و چه هنگامی که در انتظار آزادی آنان به سر می‌بردند و زنان کشورمان همچنین در نگهداری از جانبازان سند ارزشمندی از فداکاری به یادگار گذاشته اند و از سویی اجازه ندادند خم به ابروی فرزندان جانبازان و آزادگان بیاید.

این مقام مسئول افزود: جنگ ۸ سال دفاع مقدس از بی نظیر‌ترین جنگ‌های دنیا بود که برای بسیاری از ملت‌ها الگو شد و اکنون در کشور‌های مقاومت با تاسی از ایثارگری ها، فداکاری شهدا و خانواده‌های آنان در برابر ظلم مقاومت می‌کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار