تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۹۵۹۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معجزه کرسی برای درمان بیماری‌ها
 معجزه کرسی برای درمان بیماری‌ها  همه ما به خوبی می‌دانیم که درگذشته اهالی اکثر روستا‌های کشور برای گرم کردن خانه هایشان از کرسی استفاده می‌کردند و وقتی اسم کرسی می‌آید طعم دلنشین چای خوش رنگ مادر بزرگ هیچ وقت از یادمان نمی‌رود. امروزه با ایجاد یک زندگی مدرن و لوکس در سطح شهر لذت داشتن کرسی در خانه‌های ایرانی از بین رفته است.

کرسی یکی از ابزار قدیمی برای گرم کردن منازل است که حتی با تغییر زمان هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد و در بسیاری از منازل شهر‌ها و روستا‌ها از کرسی به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می‌‌شود. گذشته از این‌ها کرسی فواید دیگری دارد که می‌تواند روند بهبود بیماری‌ها را سریع‌تر کند یا با بروز آن‌ها مقابله کند. به همین منظور  در ادامه این گزارش به بیان فواید استفاده از کرسی پرداخته ایم.

به گفته اکثر متخصصان استفاده از کرسی در بهبود عملکرد بدن و درمان بیماری‌های ناشی از سردی بدن بسیار موثر است. از نظر همه محققان طب سنتی گرم نگاه داشتن اعضای بدن مخصوصا نواحی کمر و پشت در زمستان بسیار حائز اهمیت است. قرار گرفتن در گرمای کرسی باعث انتقال حرارت لازم به اعضای  بدن انسان می‌شود و از ایجاد مشکلات و معضلات ناشی از سرما پیشگیری می‌کند. گرمای حاصل از کرسی حتی به نقاط دور دست بدن خواهد رسید و آن‌ها را از گزند سرما محافظت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: فرمول‌های طبیعی برای خداحافظی با سردی پا‌ها
درمان بیماری‌ها با استفاده از کرسی

قرار گرفتن اعضای بدن مخصوصا کف دست‌ها و پا‌ها در کرسی باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارشی می‌شود و تاثیر زیادی در سلامت اعضای داخلی بدن دارد. از دیگر فواید استفاده از کرسی می‌توان به کاهش درد‌های مزمن مفصلی، بهبود درد زانو، بهبود درد کمر، تعادل گردش خون در اطراف و مرکز بدن اشاره کرد. همچنین کرسی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش حمله قلبی، کاهش سکته مغزی و قلبی داشته باشد.

معجزه کرسی برای درمان بیماری‌ها
توصیه‌هایی برای استفاده از کرسی

استفاده از کرسی‌های ذغالی همانند وسایل گازسوز می‌تواند موجب مسمومیت با گاز منوکسید کربن شود که باید هنگام استفاده از آن موارد ایمنی را جدی بگیرید و از نظر بهداشتی هفته‌ای یک بار پتو و ملحفه کرسی را شتشو دهید.



مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار