تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۹۵۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقر امکانات در پارک لاله دزفول
 پارک جنگلی لاله یکی از اماکن گردشگری شهرستان دزفول از فقر امکانات رنج می‌برد.

پارک جنگلی لاله بدلیل نزدیکی به شهر دزفول در ایام تعطیلات بویژه در فصول سرد و معتدل یکی از تفریحگاه‌های خوب و دیدنی است که مورد استقبال شهروندان قرار می‌گیرد.

این پارک جنگلی که حدود ۱۰ کیلومتر با شهر دزفول فاصله دارد با انبوهی از درختان آکالیپتوس و کنار پوشیده شده و در کنار آن یک پیست اسب دوانی وجود دارد.

جاده وسط این پارک مسیر عبور گردشگران به سمت باغ وحش و کت‌ها یا دستکندهای کنار رودخانه دز است لذا باید اقدام لازم برای رسیدگی بیشتر به این پارک صورت گیرد.

آسفالت نامناسب با چاله‌های فراوان، نبود سرویس بهداشتی کافی، روشنایی و فروشگاه و همچنین وسایل بازی مناسب از جمله مشکلات این پارک جنگلی هستند که البته با برنامه‌ریزی و پای کار آمدن دستگاه‌های مربوطه می‌توان تمام آنها را برطرف کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول به عنوان متولی این پارک جنگلی گفت: آسفالت کردن مسیر این پارک هزینه‌بر بوده و با توجه به اعتبارات محدود اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ممکن نیست.

علیرضا فتح الهی افزود: شهروندان دزفول معمولا بعدازظهرها به ویژه در ایام تعطیل سال برای تفریح به این مکان گردشگری مراجعه می‌کنند لذا انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری دزفول در راستای رفاه حال شهروندان خدماتی در این مکان ارائه دهد.

وی اظهارداشت: نامه‌ای درخصوص تامین اعتبار برای دفع زباله‌ها، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و تامین آب پارک گردشگری لاله به مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ارسال شده و امیدواریم با موافقت آن خدمات‌رسانی به شهروندان بهبود یابد.

شهرداری دزفول خدماتی در پارک لاله ارائه نمی‌دهد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: هر ساله در بحران‌های مختلف تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار می‌آیند و هزینه می‌کنند ولی در موضوع پارک لاله، شهرداری هیچ‌گونه همکاری با ما ندارد و دلیل آن را واگذار نکردن پارک به شهرداری عنوان می‌کند.

وی افزود: اداره منابع طبیعی آماده واگذاری پارک لاله در قالب ماده سه و قرارداد مثلا ۳۰ ساله است ولی شهرداری اعلام کرده برای ارائه خدمات باید پارک به صورت دائم تحویل داده شود.

فتح الهی اظهارداشت: حداقل انتظار ما از شهرداری ارائه خدمات در ایامی است که گردشگران برای تفریح به این پارک مراجعه می‌کنند.

وی افزود: اکنون قراردادی ۱۰ ساله در قالب ماده سه با پیمانکار منعقد شده ولی پیمانکار توان خدمات رسانی به این حجم از گردشگر را ندارد و پولی هم که می‌دهد به خزانه دولت می‌رود و عملا امکان استفاده از آن نیست.

واگذاری پارک لاله به شهرداری برای ارائه خدمات لازم است

رییس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر دزفول نیز خواستار واگذاری پارک لاله از منابع طبیعی به شهرداری دزفول شد و گفت: پارک جنگلی لاله در شمال شهر دزفول در تمام ایام سال میزبان گردشگران به ویژه شهروندان دزفول است.

فرهاد جاموسی افزود: این پارک در فصول سرد با توجه به معتدل بودن هوای دزفول میزبان گردشگران است و در فصول گرم در مسیر گردشگران به سمت پلاژها و کت‌ها(دستکندهای کنار رودخانه) قرار دارد ولی از آسفالت خوبی برخوردار نیست.

وی اظهارداشت: پارک جنگلی لاله در اختیار اداره منابع طبیعی است و برای آنکه شهرداری امکاناتی نظیر آسفالت، روشنایی مناسب، سطل زباله و سرویس بهداشتی در آن ایجاد کند باید به شهرداری واگذار شود.

رییس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر دزفول افزود: شهردار دزفول برای بهسازی و تجهیز این پارک اعلام آمادگی کرده است لذا پیگیری برای دریافت موافقت اداره منابع طبیعی به واگذاری این پارک به شهرداری در حال انجام است.

پارک‌های جنگلی لاله، لادن، سلامت، تپه چشمه و شقایق و بیشه عباس‌آباد از جمله مکان‌های دیدنی و گردشگری شهرستان دزفول هستند. 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار