تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور ۴۰۰ ناشر و۹۰هزار عنوان کتاب در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان تدارک دیده شد
مدیر کل فرهنگ و ارشارد اسلامی خوزستان گفت: در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان ۴۰۰ ناشر حضور دارند، و ۹۰ هزار عنوان کتاب برای خوزستان تدارک دیده شده است.
 محمد جوروند در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار داشت: سال گذشته در این‌ نمایشگاه فروش بی سابقه یک میلیارد و 600 میلیون تومان در 6 روز به ثبت رسید که نشان دهنده عشق و علاقه مردم خوزستان به کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه در این‌ نمایشگاه 400 ناشر حضور دارند، افزود: 90 هزار عنوان کتاب برای چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان تدارک دیده شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه سال گذشته با کمبود بن خرید کتاب برای مردم مواجه شدیم، بیان کرد: امسال 800 میلیون تومان بن خرید کتاب به مردم ارائه می شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه سلسه نشست های تخصصی کتاب هر روز برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به نشست تخصصی حکمت و فلسفه با حضور غلامرضا اعوانی، حافظ پژوهی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه های داستان نویسی، شعر خوانی و تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستان، نشست های تخصصی اهمیت تلاوت قرآن و نشست های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد.

جوروند با بیان اینکه آیین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهدا در نمایشگاه امسال برگزار می شود، اضافه کرد: همراه با این‌ برنامه،برگزاری آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی را نیز خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: نمایشگاه رسانه های دیجیتال در موضوعات نرم افزار رایانه ای و تلفن همراه، رسانه های اجتماع، پایگاه های اینترنتی، کیلینیک و مرکز مشاوره سواد فضای مجازی، بازی و پویانمایی و کارگاه های آموزشی در کنار این نمایشگاه برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اذعان داشت: در کنار این 2 نمایشگاه نیز،جشنواره جایزه فیروزه که نخستین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی و هنری استان با هدف کمک به گسترش و فرهنگ سازی در استفاده از محصولات فرهنگی برگزار می شود.

وی یاد آور شد: در جشنواره جایزه فیروزه که در تهران برگزار شد، خوزستان در این زمینه مقام اول کشور را بدست آورد.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از 30 دی تا 5 بهمن از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 22 در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار