تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۹۵۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر خاطره یک نهال؛ کاشت ۵۰۰ خاطره در روستای کردستان شهرستان بهبهان
شهرستان بهبهان که خود به خاستگاه کشت گل نرگس مشهور است این بار در یکی از روستاهای این شهرستان کاشت نهال به هر بهانه ای به زیبایی این شهرستان افزوده است.
 یک جوان بهبهانی در روستای کردستان بزرگ چندین سال است که فرهنگ ثبت خاطره‌های تلخ و شیرین را با کشت نهال نهادینه کرده است.

  اهالی روستای کردستان بزرگ از توابع بخش مرکزی شهرستان بهبهان چند سالی است که با تشویق یک جوان به نام مهدی قیصری از اهالی این روستا کاشت نهال و توجه به فضای سبز را در این روستا به یک فرهنگ تبدیل کردهاند.

شهرستان بهبهان که خود به خاستگاه کشت گل نرگس مشهور است این بار در یکی از روستاهای این شهرستان کاشت نهال به هر بهانه ای به زیبایی این شهرستان افزوده است.

ترویج فرهنگ کاشت نهال در بین مردم به دستگاه های دولتی مربوطه نیز کمک میکند تا در توسعه فضای سبز خوزستان موفقتر عمل کنند ضمن اینکه ترویج این فرهنگ در مهار پدیده گرد و غبار و مبارزه با بیابان زایی نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: این کار نه تنها هدیه نهال به مردم این روستا است بلکه در ایجاد فضای سبز و کمک به محیط زیست این روستا نیز کمک می شود.

این جوان دوستدار طبیعت بیان کرد: چهار سال است که نهال کاری در این روستا را آغاز کردم و تلاش دارم این فرهنگ را در بین اهالی این روستا نیز نهادینه کنم که تا اندازه ای موفق هم شده ام.

وی با بیان اینکه اهالی این روستا نیز با کاشت نهال با بهانه های گوناگون تشویق شده و این کار من را دنبال میکنند گفت: در این مدت چهار سال حدود 500 نهال در این روستا کاشته ام و مردم این روستا نیز در این راه همکاری می کنند.

این جوان که خود یک کارگاه بلوک زنی در این روستا دارد عنوان کرد: تلاش من این است که مردم را با طبیعت مانوس کنم و سهمی در ایجاد فضای سبز در این روستا و شهرستان بهبهان داشته باشم.

وی ادامه داد: نهالهایی که برای کاشت در این روستا تهیه میکنم را از گونههایی انتخاب میکنم که با اقلیم و آب و خاک این روستا مطابقت داشته باشد و برای نحوه نگهداری هر نهال تحقیقات لازم را انجام می دهم که در این چند سال نهالهایی که در روستا کاشتم از گونه هایی بودند که با اقلیم این روستا مطابقت داشته است.

این جوان اهل روستای کردستان بزرگ بهبهان تصریح کرد: در ابتدا به تنهایی این کار را انجام می دادم اما نزدیک به 2 سال است که مردم این روستا نیز در کاشت نهال با من همراهی میکنند.

وی گفت: فرهنگ کاشت نهال و توسعه فضای سبز و نگهداری و حفاظت از محیط زیست باید در هر شهر و روستا در بین مردم فرهنگ سازی شود و این فرهنگ باید در ابتدا از خانه های مردم آغاز شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار