تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا بیماران خوزستانی برای درمان به تهران می‌روند؟
 استاندار خوزستان بر لزوم انجام مطالعه در زمینه علت مراجعه بیماران خوزستانی به تهران برای درمان، تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی در یازدهمین کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان که امروز (دوم بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این کنگره در توسعه دانش پزشکی و تصویربرداری‌های زنان و زایمان نقش مهمی دارد. خوزستان از دیرباز در این رشته پیشرو بوده و اکنون نیز در زمینه تکنولوژی‌های جدید تصویربرداری در حوزه‌های مختلف زنان، پیشرو است. در این راستا باید همکاری مشترک بیشتری برای ایجاد شرایط مناسب‌تر بیماران و تشخیص و درمان بهتر داشته باشیم.

 وی تصریح کرد: در زمینه‌های مختلف پزشکی باید تلاش شود تا کسری‌های موجود را جبران کنیم.

شریعتی با اشاره به مراجعه حجم زیادی از بیماران خوزستانی به تهران برای درمان، افزود: برگزاری این همایش‌ها و کارهای جمعی، می‌تواند به شناسایی و حمایت توانمندی‌های پزشکی کمک کند تا بیماران اعتماد بیشتری داشته باشند و درمان خود را در خوزستان انجام دهند.

استاندار خوزستان گفت: همچنین باید مطالعه‌ای در خصوص علت مراجعه بیماران خوزستانی به تهران برای درمان انجام شود تا علل را متوجه شویم زیرا در خوزستان در حوزه‌های مختلف پزشکی پیشرفت زیادی داشتیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و گسترش درمان در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: باید شرایط برای توسعه پزشکی فراهم شود و رغبت مردم برای درمان در استان خوزستان نیز افزایش یابد. برگزاری این همایش‌ها به توسعه کمی و کیفی وضعیت آموزش و درمان در خوزستان منجر می‌شود.

شریعتی گفت: باید به گسترش کمی این حوزه‌ها نیز کمک شود تا متناسب با ظرفیت و نیاز خوزستان، ‌شرایط بهتری برای درمان بیماران فراهم شود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار