تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری هر انتخابات در کشور به منزله رفراندوم است
  رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان گفت: برگزاری هر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به منزله تایید نظام اسلامی و رفراندوم است.

 ابوالحسن معماری روز چهارشنبه در گفت‌و گوی رادیویی مرکز خوزستان با بیان اینکه با استقرار نظام اسلامی در چهاردهه اخیر ، هر سال به طور میانگین یک انتخابات برگزار شده است افزود: انتخابات نمادی از مردم سالاری است و به مانند حاکمیت مردم بر سرنوشت خود تلقی می‌شود.
وی گفت: براساس قانون اساسی ، همه بخش‌های حاکمیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران با مراجعه به آرای عمومی مشروعیت و مقبولیت می‌یابند که انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمونه بارز و تعیین کننده آن است.
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی عصاره فضایل ملت است بنابراین ما باید با انتخاب نمایندگان اصلح ، به شکل گیری مجلسی قوی و کارآمد کمک کنیم.

معماری با اشاره به انتخابات پیش رو در دوم اسفند ۱۳۹۸ افزود: حضور پرشور و نشاط و انتخاب اصلح ۲ رکن اصلی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
وی انتخابات را یک امانت الهی توصیف کرد و بیان کرد: همه هم و غم شورای نگهبان برگزاری انتخاباتی پرشور ، سالم و با مشارکت حداکثری و رقابتی است.

رسیدگی به صلاحیت‌ داوطلبان نمایندگی مجلس هم حق‌الناس است
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی را از مصادیق حق‌الناس بیان کرد و افزود: شورای نگهبان بر اساس قانون وظیفه بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی رابرعهده دارد ولی در این مسیر به اعتراض‌های داوطلبان رد صلاحیت شده و احراز صلاحیت نشده رسیدگی می‌کند.
وی گفت:۲۶ دی آخرین فرصت دریافت اعتراض‌ها و شکواییه‌ها در مرحله استانی بود و پس از آن مجوز دریافت و بررسی شکواییه ها و اعتراض‌های داوطلبان تایید نشده برعهده شورای نگهبان است.

۱۱بهمن اسامی داوطلبان تایید شده از شورای نگهبان به وزارت کشور می‌رود
معماری گفت: ۱۱ بهمن اسامی اسامی داوطلبان تایید شده نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور اعلام می‌شود.
وی گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده یا احراز صلاحیت نشده تا ۱۴ بهمن فرصت دارند به شورای نگهبان اعتراض کرده و شکایت خود را به این شورا تقدیم کنند.
رییس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در خوزستان افزود:شورای نگهبان پس از یک هفته بررسی اعتراض‌ها ، روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ اسامی نهایی داوطلبان تایید شده نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.
به گفته وی دراین مرحله ذکر داوطلبان تایید شده در رسانه‌های عمومی و مجازی مانعی ندارد ولی تا پیش از ۲۲بهمن ذکر و انتشار نامزدهای تایید شده غیرقانونی است.  
معماری بیان کرد: نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک هفته فرصت تبلیغات رسمی دارند و روز یکم اسفند توقف تبلیغات و دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ روز انتخابات است.
استان خوزستان ۱۸کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.اهواز و آبادان هر کدام با سه کرسی بیشترین نماینده را در خانه ملت دارند و ۱۲ حوزه انتخابیه اصلی دیگر ۱۲ نماینده در مرکز قانونگذاری کشور دارند.
هشت نماینده فعلی خوزستان در مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت استانی رد صلاحیت شدند.
در مرحله نظارت استانی ، تنها صلاحیت حدود ۳۲درصد داوطلبان تایید و احراز صلاحیت شده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار