تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۹۵۹۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۷ درصد معلمان ابتدایی خوزستان با مدرک غیرمرتبط تدریس می‌کنند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۷.۹ درصد از نیروهای شاغل در دوره ابتدایی در خوزستان با مدرک غیر مرتبط تدریس می‌کنند.

رضوان حکیم‌زاده در جلسه کارگروه ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲ بهمن) در مجموعه فرهنگی فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح ارتقابخشی به شاخص‌ها در آموزش و پرورش خوزستان یک کار متمرکز است که قرار است با برنامه و بر اساس جمع‌آوری داده‌های میدانی به صورت دقیق، تبدیل به یک مدل نه تنها برای استان خوزستان بلکه برای کل استان‌ها شود.

وی افزود: پوشش تحصیلی ابتدایی در استان خوزستان در پایه اول ۹۷.۹۹ درصد است که نسبت به نرخ کشوری مثبت و خوشحال‌کننده است اما نرخ ترک تحصیلی ۱.۲۳ است و از میانگین کشوری که ۱.۱۱ است، بیشتر و نگران‌کننده است. همچنین نرخ تکرار پایه در استان پایین‌تر از نرخ کشوری است که خوشحال‌کننده است.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در خوزستان ۰.۱۷ درصد از پوشش تحصیلی کشوری پایین‌تر است که رقم بالایی است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه هم اکنون ۴۷.۹ درصد از نیروهای شاغل در دوره ابتدایی در استان با مدارک غیر مرتبط تدریس می‌کنند، تاکید کرد: این درحالی است که در سند تحول بنیادین اشاره شده که اولویت تخصیص منابع با دوره ابتدایی است و باید نگاه تخصصی داشته باشد. یعنی تقریبا ۶۶ درصد از نیروهای ابتدایی حق‌التدریسی با مدارک غیر مرتبط تدریس می‌کنند که با وجود دانشکده‌های علوم تربیتی در استان باید تغییر سیاست در این زمینه صورت گیرد. همچنین ۸۰.۴ درصد سرباز معلمان با مدارک غیرمرتبط تدریس می‌کنند.

وی بیان کرد: باید تراکم در مدارس را بر اساس استانداردهای مصوب در نظر بگیریم که بر اساس آن، تراکم مطلوب کلاس درس ابتدایی ۲۰ دانش آموز و حداکثر تراکم قابل قبول ۲۶ دانش آموز است و تاکید شده در هیچ شرایطی نباید کلاس با بیش از ۲۶ دانش آموز تشکیل شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار