تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:سه کشور اروپایی دنباله رو بی‌چون و چرای امریکا هستند
 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با تبیین اقدام‌های خصمانه سه کشور اروپایی فرانسه ، آلمان و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران و کمک همه جانبه آنان به رژیم بعثی عراق در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: این سه کشور دنباله‌رو بی چون و چرای دولت مستکبرامریکا هستند.

 حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد درخطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: این کشورها هرآنچه در توان داشتند صدام معدوم را برای تهاجم به ایران اسلامی تشویق و ترغیب کردند و از تسلیح رژیم بعثی عراق به سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی ابایی نداشتند.
وی با استناد به این بخش از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب که کسانی که پشت میز مذاکره می نشینند همان جنگ افروزان و تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند که تنها لباس عوض کرده‌اند و همان سیاست‌های خباثت آمیز را دنبال می‌کنند و هیچ تغییری در رویکرد خود درقبال جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده‌اند افزود: ساده انگاری است که تصور کنیم آنان در برابر امریکا ایستاده‌اند و سیاست‌های مستقل در پیش گرفته‌اند.
خطیب جمعه اهواز با اشاره به رویکرد سه کشور اروپایی برای ارجاع پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد و دنبال کردن مکانیزم "ماشه" اظهارداشت:آنان تلاش می‌کنند شکل قانونی به تحریم‌های ظالمانه بدهند و این نهایت وقاحت و بی‌شرمی آنان است.
حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه نباید دنیا و جامعه جهانی را به غلط به امریکا و سه کشور اروپایی خلاصه و جمع کرد ، به برنامه ریزان کشور هشدار داد بیش از این کشور را معطل نکنند واز خوش خیالی به وعده های پوچ اروپایی‌ها ، خارج شده وهرآنچه در توان دارند از ظرفیت‌های عظیم داخلی برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی استفاده کنند.
وی گفت: برخی به غلط تصور می‌کردند با خروج امریکا از برجام ، با کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای ، برجام پابرجا خواهد بود ولی الان متوجه شده‌اند که چقدر اشتباه کرده‌اند و خوش بین بوده‌اند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در ادامه افزود: این سه کشور اروپایی و امریکا در ظاهر و باطن دست در دست یکدیگر دارند و همان راهی را می‌روند که امریکا برای آنان ترسیم می‌کند.
      
محکومیت تحریم فرمانده سپاه خوزستان
امام جمعه اهواز تحریم فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) از سوی دولت ظالم و مستکبر امریکا را به اتهام مسخره "نقض حقوق بشر "به شدت محکوم کرد.
وی گفت: ما با همه وجود و اراده خود این اقدام خباثت آمیز امریکا را محکوم کرده و بر ادامه راه پرافتخار انقلاب اسلامی و حمایت از سپاه تاکید می ورزیم.   

مردم در تشییع پیکرهای شهدا حضوری حماسی داشته باشند
خطیب جمعه اهواز بر حضور احاد مردم شریف و مومن خوزستان به خصوص اهواز خواست در مراسم تشییع و استقبال از پیکرهای مطهر ۱۶۷شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در سه شنبه هفته آینده هشتم بهمن تاکید کرد.
وی گفت: پیکرهای مطهر این شهدا از خرمشهر و از طریق اروندرود وارد کشور می شود و لازم است شهرداری اهواز اتوبوس‌هایی را برای حضور مردم در آیین استقبال از شهدا تدارک ببیند و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.
حجت الاسلام موسوی فرد در بخش نخست خطبه دوم به بیان احکام پوشش زن و مرد مسلمان از دیدگاه فقها و مراجع پرداخت و گفت:پوشش هم زن و هم مرد نباید تحریک آمیز باشد.
امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز با دعوت از خود و عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه را تسلیت گفت و افزود:حضرت فاطمه(س) تنها یک فرد نیست یک جریان و مکتب است و این مکتب الهی ، رهایی بخش بشر از ظلم و فساد است.  
وی در این بخش از سخنان خود گریزی بسیار کوتاه به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در دوم اسفند ماه برگزار می‌شود زد و گفت:انتخاب اصلح در دست مردم است و ما باید کسانی را راهی مجلس شورای اسلامی کنیم که عصاره خوبی‌ها و فضایل همان منطقه باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار