تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۹۶۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال در خوزستان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: والدین کودکانی که بدلیل کمبود جهانی واکسن موفق به دریافت نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی خود نشده‌اند، از امروزتا پایان امسال به مرکز یا پایگاه بهداشتی مراجعه کنند.
 سید مهدی حسینی زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز   گفت: با پیگیری‌های وزارت بهداشت و بهبود نسبی تولید واکسن در سطح جهانی، واکسن مجددا تامین و از شهریور ۹۷ همه کودکان در سن ۴ ماهگی واکسن تزریقی فلج اطفال را علاوه بر سایر واکسن‌ها دریافت می‌نمایند.

او افزود: اکنون واکسن مورد نیاز کودکانی که از اول فروردین ۱۳۹۵ تا اردیبهشت ۱۳۹۷ بدنیا آمده اند تامین شده است.

حسینی زاده بیان داشت: واکسن فلج اطفال به ۲ صورت خوراکی (قطره) و تزریقی تولید و تجویز می‌شود که هر دو نوع این واکسن، کاربردی و موثر هستند. بهترین ابزار برای پیشگیری از بروز بیماری فلج اطفال، واکسیناسیون علیه این بیماری است که در کشورمان واکسن خوراکی فلج اطفال در ۶ نوبت از بدو تولد تا ۶ سالگی استفاده می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در سال ۱۳۹۴، سازمان جهانی بهداشت به همه کشور‌های دنیا که از واکسن خوراکی استفاده می‌کنند، توصیه کرد به منظور آمادگی برای مراحل نهایی ریشه کنی فلج اطفال، یک نوبت واکسن تزریقی فلج اطفال را به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه کنند؛ لذا بنا به این توصیه و مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی، از شهریور ۱۳۹۴ یک نوبت واکسن تزریقی فلج اطفال در سن ۴ ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد

این مقام مسئول گفت: با توجه به مصوبه فوق، مقدار نیاز در دنیا به شدت افزایش یافت و شرکت‌های تولید کننده خارجی که متعهد به تامین واکسن شده بودند، نتوانستند به تعهدات خود و تامین همه واکسن مورد نیاز عمل نمایند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار