تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث بند‌های خاکی چه مزایایی دارد؟
معاونت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، مزایای احداث بند‌های خاکی برای محیط زیست و فعالیت‌های کشاورزی را تشریح کرد.
 مهراج خائیز معاونت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان  گفت: فعالیت‌های آبخیزداری در چندین بخش انجام می‌شود که یکی از آن‌ها بخش سازه‌ای است.

او احداث بند‌های خاکی را یکی از موضوعاتی عنوان کرد که در بخش سازه‌ای در آبخیزداری پیگیری می‌شود و افزود: بند‌های خاکی وظیفه کنترل سیلاب‌ها و افزایش زمان تمرکز برای جلوگیری از تخریب در پایین دست این بند‌ها را بر عهده دارند.

خائیز کنترل فرسایش و رسوب حوزه بالا دستی بند‌های خاکی را از دیگر اهداف احداث بخش‌های سازه‌ای عنوان کرد.

او اظهار داشت: بند خاکی کادو در بخش جایزان شهرستان امیدیه دارای مخزنی معادل ۵۰۰ هزار متر مکعب آب گنجایش دارد و درحال حاضر و باتوجه به مصارف کشاورزی و کاهش آب ذخیره شده، میزان زیادی رسوب با غنای بالا در این مخزن تله اندازی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کشاورزان فعال در این بخش به برداشت آب از این بند مبادرت کرده اند و برخی فعالیت کشاورزی نظیر کشت جو، گندم و صیفی جات نیز در این منطقه انجام شده است.

به گفته معاونت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان، آب ذخیره شده در پشت بند‌های خاکی نیز برای مصارف دامداری نیز کاربرد

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار