تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۶۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح ملی گندم بنیان در اراضی کشاورزی کارون
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: پروژه کاشت پروژه گندم بنیان در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد.

 جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با اشاره به اجرای پروژه کاشت گندم بنیان در اراضی این شهرستان گفت: با اجرای این طرح در مدت ۴ سال، میانگین عملکرد گندم شهرستان از ۳ تن در هکتار به ۳.۰۵ تن در هکتار افزایش می‌یابد.

او افزود: پروژه مذکور در سال زراعی جاری در ۳ روستای فارسیات بزرگ، شیلات، فردوس با محوریت توسعه کشاورزی حفاظتی شامل کشت به روش یکصد هکتار کشت مستقیم، ۵۰ هکتار جوی و پشته ای، ۳۵ هکتار کف کار، و ۳۱۵ هکتار کشت خطی کار در مزارع گندم به اجرا در آمده است.

حمادی صرفه جویی در مصرف آب حداقل به میزان ۴۰ درصد، افزایش میزان ماده آلی خاک به بیش از ۲ درصد و بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک را از مزایای طرح ملی گندم بنیان عنوان و بیان کرد: کاهش هزینه‌های تولید با کاهش مصرف بذر در هکتار و کاهش تردد ماشین آلات، کاهش فشردگی خاک، کاهش مصرف سوخت ماشین آلات، افزایش عملکرد و کیفیت محصول از دیگر مزایای این طرح است.

این مقام مسئول اظهار داشت: طرح ملی گندم بنیان ساختار مشارکتی داشته که مشارکت کشاورزان، کارشناسان، مدیران، محققان و مجموعه تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی در این پروژه امری ضروری است.

حمادی هدف از اجرای این طرح را افزایش ۳۰ درصدی تولید و عملکرد گندم برشمرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار