تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۹۶۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۹ درصد ناوگان حمل ونقل عمومی کشور فرسوده است
 رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ۷۹ درصد ناوگان حمل ونقل عمومی کشور پیر و فرسوده شده و نیاز به جوانسازی دارد بنابراین خرید اتوبوس شهری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

 مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در نخستین نشست مسئولان بسیج شهرداری مراکز استان ها و شهرداری های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در جمع خبرنگاران از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان برای خرید و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی در بودجه ۹۸ خبر داد و گفت:‌ در مجموع پنج هزار میلیارد تومان شامل سه هزار میلیارد تومان برای خرید و ۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور در بودجه سال ۱۳۹۸ دیده شده است.

وی ادامه داد: همچنین هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده که موجب تسهیل‌ و تسریع در این امور خواهد شد و برای تقویت ناوگان تاکسیرانی نیز یک تحول ایجاد شده است.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: وضعیت حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا همواره دغدغه اصلی مسئولان و نیز سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و همچنین وزارت کشور بوده اما در عین حال مردم استقبال خوبی از حمل و نقل عمومی داشته اند و این استقبال رو به افزایش است.
 معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد: وظیفه ما است که به عنوان شهرداری ها، بستر مناسبی را برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش زمینه فعالیت آنها فراهم کنیم بر این اساس در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها راهکارهایی را در نظر گرفته ایم، این در حالیست که ۹۷ درصد سیستم حمل و نقل عمومی کشور پیر و فرسوده شده و نیاز به جوانسازی دارد بنابراین خرید اتوبوس در شهرها مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هر چند با شرایط کنونی کشور این کار، کار سختی است اما تصمیم های خوبی در زمینه نوسازی و بازسازی گرفته شده است.

دشمن با اقتدار ایران مخالف است
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها همچنین در این نشست گفت: دشمن با اقتدار جمهوری اسلامی ایران مخالف است و با جنگ نرم مانع ایجاد می‌کند.
جمالی نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه ۲۷ دی ماه در یک جمع بندی کامل در مورد همه وظایف مردم و مسئولان که می‌توان از آن به عنوان دکترین جدید نظام یاد کرد فرمودند باید ملت ایران و مسئولان کشور برای قوی شدن کشور و ملت تلاش کنند و با اتحاد با حضور با صبر و استقامت و انجام کارهای سخت و پرهیز از تنبلی که اگر آنها محقق شود به فضل الهی ملت ایران در آینده نزدیک خواهند دید که دشمنان جرات هیچ گونه تهدید را پیدا نخواهند کرد.
وی ادامه داد: بنابراین تنها راه ارتقای اقتدار کشور همین است و تنها نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری این است که اگر کشور بخواهد مصون شود باید اقتدار مصون شود و ارتقا یابد.
معاون عمرانی وزیر کشور گفت: اقتدار باید شامل تمام اجزا باشد و سه قدرت در کنار هم اقتدار ایجاد می‌کند یکی قدرت خدادادی مانند منابع نفتی، معادن و دسترسی به آب‌های آزاد است که به تنهایی کافی نیست و دومین مورد شامل قدرت اکتسابی است مانند کسب دانش های جدید هسته‌ای و موشکی است که ارزشمند است و در کنار قدرت های خدادادی قرار می‌گیرند اما اینها نمی‌توانند تضمین‌کننده اقتدار کامل کشور باشند.
جمالی نژاد افزود: جزء سوم که جزء اصلی قدرت است شامل قدرت گفتمانی است و شاهد بودیم که امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی یک دکترین جدید ایجاد کردند که همان قدرت گفتمانی بود که شامل «نه شرقی و غربی، استقلال، آزادی،جمهوری اسلامی» بود، یعنی ایستادن روی پای خود که اگر این گفتمان نباشد یک دنیا نفت و معادن هم ارزش نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی یک نقشه راه دقیق است مبنی بر اینکه حیات یک ملت وابسته به مولفه‌های قدرت است، بنابراین دشمن با اقتدار جمهوری اسلامی ایران مخالف است و با تلاش های مانند جنگ نرم برای تهی شدن ما از قدرت تلاش می‌کند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: با تکیه بر عناصر قدرت می توان با دشمن مواجه شد و بنابراین اقتدار باید از درون بجوشد که شامل روحیه انقلابی گری است.

جمالی نژاد تاکید کرد: در این زمینه جهش علمی نباید متوقف شود و هر جا که هستیم و در آنجا خدمت می‌کنیم برای تقویت کشور تلاش کنیم زیرا اکنون در یک پیچ تاریخی و شرایط حساس قرار داریم و به عنوان نماینده سازمان شهرداری ها و دهیاری ها نگران می شوم که چرا تسریع امور در شهرداری ها کند است.
وی گفت: استدعا دارم یک تحول و جهش از درون شهرداری ها و همین طور در خود ایجاد کنیم، همه می‌توانیم در همه حوزه‌های کاری خود یک سردار سلیمانی باشیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار