تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۶۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان یکی از سه استان برتر کشور در حوزه ژیمناستیک است
 رییس هیات ژیمناستیک خوزستان گفت: ژیمناستیک خوزستان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و اکنون جزو سه استان برتر کشور است.

سیدمقداد قلندرپور  اظهار داشت: زمانی جایگاه ژیمناستیک خوزستان در کشور در رده‌های پایین بود اما در چند سال اخیر با تلاش و همت ورزشکاران در بین استان‌های بالای جدول ارزیابی عملکرد قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه ژیمناستیک‌کاران خوزستان شایستگی کسب عنوان‌های برتر کشور را دارند افزود: حضور چند نماینده از استان در تیم‌های ملی نشان از این دارد که در آینده نزدیک حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم و می‌خواهیم با برنامه‌ریزی منسجم میزبانی اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری را در خوزستان داشته باشیم. هم اکنون ۲ ورزشکار در تیم ملی جوانان و یک ورزشکار در تیم ملی بزرگسالان داریم که در کنار دیگر ژیمناست‌های کشور برای افتخارآفرینی ایران تلاش می‌کنند.

رییس هیات ژیمناستیک خوزستان افزود: خوزستان با ۹هزار ژیمناستیک کار سازمان یافته یکی از قطب‌های قهرمانپرور ژیمناستیک ایران به شمار میرود که این موضوع نشاندهنده رشد این رشته در سالهای اخیر است. 

وی در خصوص امکانات و تجهیزات این رشته در نقاط مختلف استان گفت: خوشبختانه در استان ۶ سالن اختصاصی با تمام امکانات مورد نیاز وجود دارد به گونه‌ای که می‌توانیم حتی در شهرستان‌های استان، مسابقات کشوری نیز برگزار کنیم همچنین ۱۰ سالن فعال دیگر داریم که به رشته ژیمناستیک می‌پردازند.

قلندرپور ادامه داد: بخش هنری اصلی ترین شاخه رشته ژیمناستیک به شمار می رود که بیشترین مدال آوری ورزشکاران استان در این بخش است اگرچه دیگر شاخه‌های ژیمناستیک به خوبی در استان فعال هستند و در مسابقات کشوری بانوان، حدود ۴۰ مدال در شاخه های مختلف این رشته کسب کردیم.

وی اولویت ژیمناستیک استان را توجه به بخش آموزش و استعدادیابی دانست و گفت: برای ارتقای سطح علمی و دانش مربیان در طول سال دوره های آموزشی بسیاری برگزار می کنیم تا مربیان استان با علم روز این رشته در جهان بیشتر آشنا شوند.

رییس هیات ژیمناستیک خوزستان به حضور نرگس هواشم در تیم ملی بزرگسالان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تیم ملی بزرگسالان بانوان با ۲ ورزشکار زیر نظر کمیته ملی المپیک در حال تمرین است که یکی از آنها ورزشکار خوزستانی است و از این بابت افتخار می کنیم. خوشبختانه بانوان ورزشکار استان در تمام کلاس های آموزشی و ارتقا سطح حضور دارند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر این رشته نزد بانوان استان باشیم.

وی در پایان به حضور تیم های استان در رقابت های جوانان و بزرگسالان لیگ دسته یک کشور اشاره کرد و افزود: دور برگشت مسابقات لیگ دسته یک کشو  روز ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در زنجان برگزار می شود که نمایندگان استان شانس کسب مقام های دوم یا سوم را دارند. شرایط تیم جوانانمان بهتر است و حتی یکی از ژیمناست‌کارهای ما شانس کسب عنوان قهرمان قهرمانان را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار