تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۹۶۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش سه‌هزار نفر در پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی اندیمشک
 رئیس اداره بهزیستی اندیمشک با اشاره به فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی در این شهرستان گفت:این پایگاه در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان فعال بوده و تاکنون بیش از سه هزار نفر با شرکت در کارگاههای آن از آموزش‌های اجتماعی فرهنگی بهره‌مند شدند.

فرحناز بیروم وند افزود:این پایگاه طی ۲ سال اخیر برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی با حضور کارشناسان مختلف ارائه کرده است.

وی افزود:در این پایگاه کارگاههای آموزشی مربوط به آسیب های اجتماعی ، مهارت های زندگی و خانواده ،پیشگیری از خشونت های خانگی ،پیشگیری از خودکشی و سایر امور مرتبط با زندگی سالم برگزار شده است.

وی گفت:همچنین در این پایگاه نمایشگاههای مختلفی در زمینه اعتیاد و راهکارهای پیشگیری از آن ، صنایع دستی و دستاوردهای بانوان ،جشنواره غذا و مسابقات مختلف اجرا شده است ضمن اینکه کلاس های فرهنگی از جمله معارف و قرآن برای متقاضیان برگزار شده است.

بیروم وند اظهار داشت:در این پایگاه ضمن حمایت روانی از افراد آسیب دیده ، مشاوره لازم نیز به آنها ارائه می شود.

وی بیان کرد:تاکنون ۶۰۰ خانوار از مزایای این پایگاه اجتماعی برخوردار شده اند.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک گفت:همچنین در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف شهرستان  اندیمشک دوره های مختلف مرتبط با آسیب های اجتماعی در سطح مدارس ، پایگاههای بسیج و سایر مناطق برگزار شده است.
وی همراهی خانواده ها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی را ضروری خواند و گفت: آگاهی بخشی به خانواده ها برای کنترل آسیب و ناهنجاری ها ضرورت دارد و رسانه ها در کنار نهادهایی همچون بهزیستی می توانند نقش آفرینی کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از زنان و دختران آسیب دیده گفت:در طرح اشتغال زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی با شناسایی زنان و دختران آسیب دیده  این افراد که تحت خشونت خانگی بوده و زوج های دارای پرونده در مرکز مشاوره طلاق مورد حمایت قرار می گیرند.

بهزیستی اندیمشک بیش از چهار هزار خانوار زیر پوشش دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار