تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۹۶۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقابل میلیونرهای زاغه نشین؛ فرار به جلو
دو تیم نفتی استان خوزستان امروز در چارچوب هفته هفدهم یک دیدار حساس را در مسجدسلیمان برگزار خواهند کرد.
 لیگ برتر فوتبال پس از غریب به یک‌ماه توقف امروز در چارچوب هفته هفدهم پیگیری خواهد شد.

گرچه در یک ماه گذشته فوتبال ایران دستخوش حوادث بسیاری بود، اما دو باشگاه نفتی خوزستان، جدای از این گیر و دارها نبوده و هر یک به طریقی آبستن موضوعات بسیاری بود.

در باشگاه نفت مسجدسلیمان، پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام مهدی تارتار متقاعد شد که در این شهر بماند، اما در ترکیب این تیم تغییرات بسیاری صورت گرفت که شاخص‌ترین کنش، جدایی دروازه‌بان باتجربه و موفق این تیم بود.

ضمن اینکه نفتی‌ها با از دست دادن طیبی در قلب خط دفاعی، از رهبری حاکم در نیم فصل اول این تیم، برای دور برگشت مسابقات محروم خواهند بود.

سکون در نفتی‌های آبادان

در باشگاه آبادانی، گرچه تغییری مشهود نبود، اتفاقات بسیاری در کمین این تیم وجود داشت تا نفتی‌ها را وارد حاشیه کند، اما قاطعیت این باشگاه و سرمربی کروات زردپوشان اجازه به هم خوردن تمرکز این تیم را نداد.

گرچه طالب ریکانی، عیسی آل کثیر، عقیل کعبی، میلاد جهانی و چند بازیکن جوان این تیم در تیرس تیم‌های دیگر بودند، اما سرانجام نفت آبادان ترکیب خود را برای دور برگشت، حفظ کرد.

تقابل امروز دو تیم نفتی خوزستان مصاف دو تیم ثروتمند، اما فقیر فوتبال ایران است که علیرغم چسبیدن آرم نفت بر پیشانی آنها، از فواید این نعمت خدادادی محروم هستند، به نوعی تقابل عواطف فوتبالی مردم محروم دو شهر است که بسیاری از مزایای اجتماعی را در اختیار ندارند.

ابهام تارتار در ترکیب مسجدسلیمانی‌ها

در این دیدار تارتار با توجه به ایجاد تحول در ترکیب تیم خود، شاید ابهامات بیشتری در چیدمان تیمش داشته باشد، اما خط آتش این تیم در دور برگشت، دست بالا را نسبت به حریف خود در اختیار خواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید که مسجدسلیمانی‌ها با جدایی سوشا مکانی، در درون دروازه با چه شرایطی روبرو خواهند بود و آیا خط دفاعی و حمله متحول شده این تیم مقابل صنعت نفت از آرایش و عملکرد مناسبی برخوردار خواهد بود؟

در مقابل نیز، گرچه اسکوچیچ همچنان با مشکلاتی در درون چارچوب دروازه تیم همراه است، اما بقای آل‌کثیر در خط حمله این تیم و رسیدن بختیار رحمانی به روزهای خوب خود، می‌تواند این نوید را به آبادانی‌ها بدهد که برزیلی‌ها می‌توانند با یک شماتیک شناخته شده و ترکیبی که با چشم بسته می‌تواند یکدیگر را در درون زمین پیدا کند، نبض میدان را در دست گیرد.

تقابل برزیلی‌ها

تقابل دو تیم نفتی استان خوزستان می‌تواند کی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته هفدهم باشد، این دیدار برای هر دو تیم حکم فرار رو به جلو را خواهد داشت به طوری که سه امتیاز این تیم نفت آبادان را تا رده دوم جدول بالا خواهد برد و نفت مسجدسلیمان در جمع هفت تیم بالای جدول قرار می‌دهد، ضمن اینکه ملاقات هواداران دو آتشه دو تیم نیز، از جهاتی جالب نظر جلوه خواهد داد.

این دیدار که از ساعت 15 و 30 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار خواهد شد را سیدرضا مهدوی قضاوت خواهد کرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار