تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۹۶۱۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان پیشتاز پوشش پیش دبستانی در کشور است
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: خوزستان توانسته است با اجرای طرح جامع پوشش پیش دبستانی از نظر توسعه کمی و کیفی این دوره رتبه اول کشور را به دست آورد.
 رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه ۹۸ در کارگروه ارتقاءبخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که در مجموعه فرهنگی فجر اهواز برگزار شد با بیان اینکه ۸ میلیون و ۲۷۰ هزار دانش آموز ابتدایی در سراسر کشور تحت پوشش خدمات آموزشی و پرورشی قرار دارند، اظهار کرد: نیم میلیون نفر از دانش آموزان ابتدایی کشور در استان خوزستان مشغول تحصیل هستند که این امر ضرورت توجه هر چه بیشتر متولیان تعلیم و تربیت به شاخص‌های کیفی این استان را نشان می‌دهد.

وی در عین حال با اظهار اینکه ۵۸۲ هزار و ۲۹۲ دانش آموز ابتدایی در استان خوزستان در قالب ۵ هزار و ۱۷۵ مدرسه به تحصیل مشغول هستند، توضیح داد: نرخ پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در خوزستان ۹۹/۹۷ درصد است که ۱۷/۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری است‌. همچنین نرخ تکرار پایه ۱۸/۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشور است که امر بسیار خوب و مثبت است و نشان دهنده ی تلاش ویژه معلمان ابتدایی در استان است.

حکیم زاده در ادامه با برشمردن ویژگی‌های شاخص مدرسه تمام ساحتی، خاطرنشان کرد: مدرسه دارای فضای مطلوب فیزیکی از جمله ورزشی، آزمایشگاهی و همچنین دارای برنامه درسی کیفی به عنوان یک مدرسه تمام ساحتی قلمداد می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مدرسه مورد نظر سند تحول بنیادین می‌بایست به تعاملات بین فردی در مدرسه از جمله معلم و دانش آموز، دانش آموز و دانش آموز و معلم با معلم نیز توجه ویژه ای داشته باشد تا بتوانیم شاهد پیشرفت شاخص‌های آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف عملکردی باشیم.

وی همچنین با اشاره به موفقیت آموزش و پرورش خوزستان در پوشش کامل دوره پیش دبستانی در سطح کشور، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه پیش دبستانی بی شک زمینه ساز ارتقای شاخص‌های آموزشی در ۱۰ سال آینده خواهد شد زیرا توسعه آموزش و پرورش استان از پیش دبستانی آغاز می‌شود.

حکیم زاده در پایان یادآور شد: تدوین سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان یک کار جهادی و بر اساس داده‌های میدانی است. در همین راستا کارگروه ویژه وزارتی تدوین این سند به دنبال تبدیل آن به یک مدل توسعه‌ای برای سایر مناطق کشور است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار