تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۹۶۱۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"شطیط" منطقه‌ای محروم از امکانات شهری در آبادان
  "شطیط" از جمله مناطق شهری آبادان از نظر زیرساخت‌ و امکانات بیشتر به روستا شبیه است تا یک منطقه شهری ، منطقه‌ای که اهالی آن معتقدند مسوولان نسبت به عمران و ساماندهی آن بی توجه‌اند.

شبکه فرسوده فاضلاب ، انباشت زباله ، خیابان ها و معابر نامناسب ، فاقد آسفالت و گل آلود در زمان بارندگی و انباشت آب و فاضلاب در معابر تاریک از جمله معضلات منطقه شطیط آبادان با حدود چهار هزار نفر جمعیت ساکن است.

اهالی ساکن در منطقه شطیط اظهار می دارند:خیابان‌های اصلی و فرعی این منطقه وضعیت مناسبی از نظر زیر ساخت و آسفالت ندارند ضمن اینکه بوی نامطبوع زباله‌ های پراکنده در این منطقه اهالی را آزار می دهد. 

یکی از اهالی منطقه شطیط آبادان گفت: خیلی از خیابان‌های این منطقه فاقد زیرساخت‌ شهری است و در زمان بارندگی این منطقه به باتلاق تبدیل می‌شود. 

علی بنی‌هاشم افزود: سالهای سال از جنگ تحمیلی گذشته ولی منطقه شطیط همچنان در محرومیت است و در زمان بازسازی و پس از آن بازسازی زیرساخت‌های شهری در این منطقه انجام نشده است.

وی اظهار داشت: این منطقه جزئی از شهر آبادان محسوب می شود ولی متاسفانه مسوولان به این موضوع توجهی ندارند و حتی به لحاظ بهداشتی هم در این منطقه کمبودهای زیادی را شاهد هستیم.

یکی دیگر از اهالی منطقه گفت:در حالی که بارش باران همواره سبب خوشحالی مردم می‌شود اما در منطقه شطیط باران به یکی از نگرانی‌های اهالی تبدیل شده چرا که بارندگی تردد اهالی به ویژه دانش آموزان را با مشکل جدی مواجه می کند.

محمد نصاری افزود: اهالی این منطقه جز مرزنشینان زحمتکش و فدارکار ساکن در کنار نوار مرزی هستند ولی در فقر سکونت دارند.

وی گفت: اهالی این منطقه مشکلات خود را بارها و بارها با حضور در شهرداری، آبفا، بهداشت‌ودرمان و فرمانداری پیگیری کردند ولی تاکنون توجه‌ای به درخواست‌های آنان نشده است.

یکی دیگر از اهالی کوی شطیط آبادان گفت:منطقه شطیط سال‌ها است که مشکلات عدیده‌ای همچون نامناسب بودن شبکه آبرسانی، برق، فاضلاب و گاز دارد و با وجود گذشت زمان زیادی از پایان جنگ تحمیلی هنوز این معضلات برطرف نشده است. 

رحیم بریسم با اشاره به اینکه روشنایی بیشتر معابر این منطقه رضایت بخش نیست خواستار بررسی و حل این مشکل از سوی مسوولان شد و افزود: وضعیت روشنایی در برخی خیابان‌ها در شب بنحوی است که تنها با نور خودرو می‌توان جلوی خود را دید و رانندگی در تاریکی سخت است و امکان تصادف و بروز حادثه وجود دارد ضمن اینکه با توجه به نزدیکی به نوار مرزی روشنایی این منطقه باید بیشتر از سایر محله‌ها باشد. 

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در خصوص مشکلات این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۶۰ درصد از معابر منطقه شطیط دارای زیرساخت شهری از جمله آسفالت است.

حسین خلف‌دریس افزود: ساماندهی ۴۰ درصد از معابر این منطقه که فاقد آسفالت است نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد که پس از تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد:  شهرداری آبادان ۲ بار در روز در شطیط زباله‌گیری می‌کند ولی تولید زباله در این منطقه بسیار بالاست.

مدیر شبکه آبفا آبادان نیز در خصوص مشکلات این منطقه گفت: بخش زیادی از شبکه فاضلاب منطقه شطیط قدیمی است که باعث گرفتگی یا سرریز فاضلاب می‌شود.

علیرضا خلیلی‌اظهار داشت: خط فاضلاب این منطقه نیاز به تلمبه خانه جدید دارد تا فاضلاب منطقه به موقع دفع  شود.

در منطقه شطیط آبادان حدود چهار هزار نفر ساکن هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار