تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۹۶۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی ناجا:تردد غیرمجاز خط قرمز مرزبانی است
 فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تردد غیرقانونی در مرزها را خط قرمز مرزبانی بیان کرد و گفت: مرزبانی براساس قانون موظف است مرزها را کنترل کرده و از تردد غیرمجاز جلوگیری کند.

  سردار سرتیپ قاسم رضایی بعدازظهر روز دوشنبه در نشست سران ، ریش سفیدان و شیوخ مرزنشین دشت آزادگان و هویزه  در غرب خوزستان بیان کرد: تردد غیرقانونی در مرزها جرم محسوب می‌شود و در برخی کشورها همچون عراق قوانین سختگیرانه وضع شده و مجازات تا ۲ سال حبس در نظر گرفته شده ، بنابراین هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد تردد غیرمجاز در مرزها صورت گیرد چون ممکن است امنیت آنان مخدوش شده و به مخاطره افتد.
وی درعین حال گفت: مرزبانی به عنوان پشتیبان مردم مرزنشین کشور از تجارت قانونی و تبادل کالا حمایت کرده ولی با پدیده قاچاق برخورد می‌کند.

اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی در مرزبانی
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به طرح به کارگیری نیروهای بومی در مرزبانی گفت: در بحث به کارگیری نیرو در مرزبانی ، اولویت با نیروهای بومی منطقه است و چنانچه سخت‌گیری هایی صورت می‌گیرد اختصاص به یک منطقه خاص ندارد.
رضایی افزود: نگاه مرزبانی به قومیت‌های کشور اعم از کرد ، عرب ، بلوچ و آذری یکسان است چون نظام ما ارزشی و اسلامی است و همه اقوام از برادران و هموطنان ما هستند لذا نگاه خاص و تبعیض آمیز به یک قومیت نبوده و نیست.   

ضرورت افزایش سطح رفاه مرزنشینان
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر افزایش سطح رفاهی و محرومیت زدایی مناطق مرزنشین کشور به عنوان یک مولفه تاثیرگذار در ارتقای سطح امنیت مرزها تاکید کرد.
رضایی، مرزنشینان را مرزبانان واقعی کشور توصیف کرد و افزود: مرزبانی ازهرگونه تلاشی برای استیفای حقوق قانونی مرزنشینان و تقویت بینه اقتصادی آنان حمایت، و خود را متعهد به آنان می‌داند.
وی با بیان اینکه حدود ۲.۵میلیون مرزنشین در کشور داریم بیان کرد: مرزبانی با عموم مرزنشینان کشور که عموما عشایر و روستاییان هستند تعامل و همکاری دارد و مردم نیز مرزبانی را از خود می‌دانند.
رضایی، خدمت به مرزنشینان را افتخاری برای مرزبانی بیان کرد و افزود:همکاری ، وحدت ، برادری و تعامل بین مرزبانی و مرزنشینان باعث شده که مرزهای کشور که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ناموس کشور هستند در بهترین سطح امنیتی باشند و این افتخاری برای نظام اسلامی است.
وی ادامه داد: برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است که در درون مرزهای کشور امنیت در بهترین سطح قرار دارد در حالی که در آن سوی مرزها ناامنی وجود دارد که ریشه این ناامنی‌ها ، دخالت‌ قدرت‌های استکباری و فرامنطقه‌ای است.

وحدت نیاز همیشگی ملت ایران
رضایی، همچنین با تسلیت ایام حزن انگیز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) ، به نزدیکی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:ملت ایران با وحدت به پیروزی رسید بنابراین هوشیاری ، وحدت و همدلی نیاز همیشگی ما برای مقابله با توطئه‌های مزورانه دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: تا وحدت و همدلی داریم دشمنان قادر نخواهند بود در اراده پولادین ملت ایران خللی ایجاد کنند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود: عزت ما در گرو تبعیت محض از ولی فقیه است چیزی که شهید حاج قاسم سلیمانی با همه وجود و تا آخرعمر به آن پایبند بود.
وی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدایی همچون سپهبد شهید سلیمانی ، ایران امنیت مثال زدنی دارد گفت: ایران سرافراز مدیون خون‌های پاک شهدا و جانفشانی مردم مرزنشین به ویژه عشایر مرزنشین خوزستان است که تا پای جان در برابر دشمن متجاوز ایستادند و آن را مفتضحانه به عقب راندند.
  در این نشست صمیمی که در مسجد هنگ مرزبانی درجه یک دشت آزادگان و هویزه برگزار شد جمعی از بزرگان عشایر مرزنشین منطقه مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.
بیکاری ، برخی آسیب‌های اجتماعی ، محرومیت‌ها ، ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در مجموعه مرزبانی منطقه از جمله مشکلات و خواسته‌های عشایر مرزنشین دشت آزادگان و هویزه بود.
حماسه مقاومت سرسختانه عشایر مرزنشین غرب خوزستان در مقابل تجاوز نظامی رژیم بعثی عراق در سال ۱۳۵۹ در تاریخ این مرز و بوم ماندگار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار