تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۹۶۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۲.۵برابری کشف سوخت قاچاق در مرزهای کشور
 فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۴میلیون لیتر سوخت قاچاق پیش از خروج از کشور، در ۱۰ ماه نخست امسال، توسط ماموران مرزبانی در مرزهای زمینی و آبی کشور توقیف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

سردار سرتیپ قاسم رضایی عصر روز دوشنبه  در شهرستان مرزی دشت آزادگان در غرب خوزستان افزود: تفاوت قیمت داخلی سوخت با بهای جهانی آن سبب شده افرادی سودجو و قاچاقچی وارد عرصه قاچاق سوخت شوند و سود نامشروع زیادی به جیب بزنند.
وی قاچاق سوخت را یکی از مشکلات و چالش‌های مرزبانی بیان کرد و افزود: قرارگاه مبارزه با قاچاق سوخت وکالا در مرزبانی با هدف برخورد با پدیده قاچاق تشکیل شده و در این راستا کمک زیادی به مهار پدیده قاچاق کالا و سوخت کرده است.

کشف ۷۷ تن مواد مخدر
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف ۷۷ تن انواع مواد مخدر در ۱۰ ماه نخست امسال تنها در حوزه مرزبانی کشور خبر داد و ادامه داد: بیشتر این کشفیات با درگیری‌ مسلحانه با قاچاقچیان به دست ماموران مرزبانی افتاده است.
رضایی با بیان اینکه بیشتر مواد مخدری که در مرزهای شرقی کشور توسط ماموران مرزبانی کشف شده با هدف ترانزیت آن به اروپا و آمریکا صورت گرفته است افزود: متاسفانه دولت‌های غربی هیچ گونه حمایتی از مبارزه با مواد مخدر نمی‌کنند و ملت‌های اروپایی نیز مطالبه‌ای در این خصوص از دولت‌های خود ندارند.

افزایش ۲۰برابری تولید مواد مخدر در افغانستان با ورود آمریکا به منطقه
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در مدت ۲۰ سال گذشته که پای آمریکا به کشور افغانستان باز شده کشت و تولید مواد مخدر با ۲۰برابر افزایش از ۲۰۰تن در سال به ۹ هزار تن رسیده است.
وی گفت: حضور نامشروع آمریکا در منطقه در عمل به افزایش و تولید مواد مخدر منجر شده و  امنیت کشورهای منطقه را به مخاطره انداخته است.
رضایی افزود: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در طول ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای پاکستان و افغانستان به عنوان سدی محکم در برابر ورود و ترانزیت مواد مخدر ایستاده و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کشور کرده است.

مناطق مرزی آماده و مستعد سرمایه‌گذاری
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران اسلامی هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز زمینی و دریایی با کشورهای همسابه دارد بیان کرد: مناطق مرزی آماده و مستعد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف می‌باشند.
رضایی افزود: سرمایه گذاری در صنایع ، کشاورزی و تبدیلی و فراوری می‌تواند به ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی و شکوفایی اقتصادی و رفاه مردم این مناطق منجر شود.
وی گفت: حدود ۲.۵میلیون نفر در مناطق همجوار مرز زندگی می‌کنند که هم مرزبان هستند و هم به عنوان "مرزیار" در خدمت امنیت مرزها هستند و مرزبانی با این قشر عظیم مردم تعامل بسیار خوبی دارد.
فرمانده مرزبانی ناجا به برگزاری نشست‌های منظم و مستمر به ریش سفیدان ، معتمدان و سران طوایف در مناطق مرزی کشور اشاره کرد و افزود: مرزنشینان در چهار دهه انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی و اسلامی در خدمت امنیت کشور بوده‌اند و  یار و یاور مرزبانی هستند.
 

سردار رضایی روز دوشنبه در سفر به خوزستان در نشستی صمیمی با ریش سفیدان ، معتمدان و سران طوایف عرب غرب خوزستان در دشت آزادگان ، پای  صحبت‌ها ، پیشنهادها ، انتقادات و مشکلات آنان نشست.
در این نشست سردار رضایی به ۱۰ نفراز مرزنشینان دشت آزادگان و هویزه به خاطر تلاش‌ در خور تحسین آنان در تقویت مرزهای غرب خوزستان و تعامل سازنده با مرزبانی خوزستان لوح تقدیر اهدا کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار