تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۹۶۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی‌،کشاورزی شادگان را احیا کرد
 مدیرجهاد کشاورزی شادگان گفت: بارندگی مناسب سال زراعی جاری موجب احیای بخش کشاورزی این شهرستان و افزایش سطح زیر کشت انواع محصولات در شادگان شده‌است.

خلیل منیعات  با اشاره به کشت شلتوک در این شهرستان پس از وقفه ای چند ساله به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی اظهار داشت: با توجه به بارندگی مناسب سال زراعی جاری سطح زیر کشت انواع محصولات به ویژه انواع سبزی در شادگان افزایش یافته است.

وی مجموع زمین های کشاورزی شادگان را ۵۷ هزار هکتار بیان کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از این مزارع نخلستان می باشند که سالانه بیش از ۵۰ هزار تن محصول از آنها برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نخلستان های شادگان از نوع استعمران و ۲۰ درصد مابقی انواع دیگر خرما است. 

وی در ادامه از توزیع سه هزار و ۶۸۴ تن انواع کود شیمیایی از سوی مراکزخدمات کشاورزی بین کشاورزان این شهرستان بیان داشت: با توجه به افزایش سطح زیر کشت محصولات به ویژه گندم در شهرستان شادگان تلاش شده تا نهاده های مورد نیاز کشاورزان تامین و توزیع شود.

منیعات از گندم، برنج و خرما به عنوان محصولات با کیفیت بالا و مهم برای کشاورزان شادگان نام برد و گفت: کشاورزی شادگان بخش مولد و اشتغالزا  در این شهرستان است که نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون و جراحی قرار دارد. 
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است. 
شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.

گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان به شمار می‌روند.

استعمران، گنطار، بریم، برحی، اشگر از معروف‌ترین ارقام خرمای شادگان می باشند.

شادگان دارای ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصـــله نخل می باشد که از این سطح ۱۰ هزار هکتار آن بارور و سه هزار و ۶۰۰ هکتار آن غیر بارور می باشند.

 محصول خرمای شادگان به دلیل کیفیت بالا به خارج از کشور نیز صادر می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار