تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۹۶۲۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد خطرناک دانش‌آموزان بعد از تخریب یک پل در سیاه منصور دزفول
تردد خطرناک دانش‌آموزان بعد از تخریب یک پل در سیاه منصور دزفول

 دانش‌آموزان دبستان شفق شهر سیاه منصور دزفول بعد از تخریب پل مقابل این دبستان در وضعیتی خطرناک از زهکش کشاورزی و فاضلاب این شهر عبور می‌کنند.

  ورود فاضلاب کارخانه خمیرمایه، شهرک‌های صنعتی، فاضلاب انسانی ندامتگاه و قسمتی از فاضلاب منطقه فرهنگ شهر و کوی نگار به زهکش روباز سیاه منصور بوی نامطبوع و مشکلات بهداشتی زیادی برای اهالی و رهگذران ایجاد کرده بود.

طرح مسقف کردن این زهکش به طول ۲ کیلومتر و ۸۶۳ متر از بهار امسال آغاز شد و طبق اعلام قبلی مسوولان قرار بود تا پایان امسال تکمیل شود.

چندین پل در مسیر اجرای این طرح وجود دارد که برخی از آنها از جمله پل مقابل دبستان شفق باید تخریب می‌شدند که این کار چند روز قبل انجام شد.

با تخریب این پل مشکلاتی برای تردد دانش‌آموزان این دبستان ایجاد شد بطوریکه بعد از تعطیلی مدرسه شاهد عبور خطرناک دانش‌آموزان از این زهکش هستیم.

عبور دانش‌آموزان از روی لوله آب عبوری از روی زهکش و همچنین سنگ‌های قرارداده شده در زهکش با خطراتی همراه بوده و تاکنون چند نفر از دانش‌آموزان به درون این زهکش غیربهداشتی (بدلیل اضافه شدن فاضلاب شهری و شهرک‌های صنعتی) سقوط کرده‌اند.

والدین دانش‌آموزان نگران سلامت فرزندان خود هستند

یکی از اهالی شهر سیاه منصور دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تخریب پل مقابل دبستان شفق این شهر اظهارداشت: شورا و شهرداری اعلام کرده‌اند به جای پل تخریب شده یک پل بزرگتر احداث می‌کنند ولی معلوم نیست کی این کار انجام می‌شود.

روح‌اله پورخیری افزود: این پل بر روی زهکش فاضلاب و کشاورزی احداث شده بود و دبستان شفق را به خیابان‌های شهر وصل می‌کرد که با تخریب آن خطر در کمین دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه فرزندش دانش‌آموز کلاس سوم ابتدایی این مدرسه است، اظهارداشت:  دیروز فرزندم هنگام عبور از این زهکش به درون آب افتاد و خدا به او رحم کرد که اتفاق ناگواری برایش رخ نداد.

پورخیری با اشاره به تخریب این پل از یک هفته قبل افزود: این پل، پل عابر پیاده بود و موتورسیکلت نیز از آن عبور می‌کرد و اکنون شهرداری قول داده پلی بزرگتر به جای آن احداث کند.

وی گفت: با توجه به تردد دانش‌آموزان از این پل انتظار می‌رفت تخریب آن در فصل تابستان انجام شود ولی متاسفانه اکنون در فصل مدارس انجام شده است.

این فرد ساکن شهر سیاه منصور بیان کرد: خبر افتادن دانش‌آموزان درون این زهکش هر بار خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان را مضطرب می‌کند لذا انتظار می‌رود هرچه سریعتر با ایجاد پل موقت این مشکل رفع شود. 

پل موقت برای عبور دانش‌آموزان احداث می‌شود

شهردار سیاه منصور درخصوص اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل به خبرنگار ایرنا گفت: این پل در مسیر اجرای طرح زهکش شهر سیاه منصور بود که طبق نقشه باید تخریب می‌شد ضمن اینکه این پل فرسوده بود و هر لحظه احتمال تخریب و وقوع حادثه وجود داشت.

بهزاد احمدی افزود: تلاش بر این است با هماهنگی دفتر فنی فرمانداری دزفول، پل دائمی جایگزین، ظرف مدت ۴۰ روز در محل احداث شود.

وی اظهارداشت: موضوع تخریب پل به دبستان شفق اعلام شده بود ولی دانش‌آموزان با وجود پلی ۱۰۰ متر بالاتر از پل تخریب شده، برای کوتاهتر شدن مسیر از این محل عبور می‌کنند.

شهردار سیاه منصور با بیان اینکه تا روز یکشنبه پل موقت احداث می‌شود، از اهالی این شهر خواست همکاری لازم را تا احداث پل دائمی با شهرداری داشته باشند.

وی درخصوص طرح زهکش شهر سیاه منصور گفت: این طرح با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال زیرنظر شهرداری و سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان در حال اجرا است.

پل دائمی و بتنی تا ۲ ماه آینده احداث می‌شود
رییس شورای اسلامی شهر سیاه منصور نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پل مقابل دبستان شفق در مسیر طرح در حال اجرای زهکش شهر سیاه منصور بود که باید تخریب می‌شد.

حسین شمس علی با بیان اینکه این پل توسط پیمانکار طرح تخریب شده است، افزود: تلاش بر این است که بزودی پل موقتی جایگزین پل تخریب شده احداث شود.

وی خدمت به مردم را وظیفه اعضای شورا دانست و ادامه داد: با توجه به تردد دانش‌آموزان لوله‌هایی برای عبور دانش‌آموزان در زهکش قرار داده شده ولی با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌ها تلاش داریم امروز مسیر ایمن‌تری ایجاد کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر سیاه منصور اظهارداشت: تلاش بر این است تا ۲ ماه آینده پل بتنی دائمی هم عرض مسیر خیابان در محل پل تخریب شده احداث شود ضمن اینکه در حال حاضر پل دیگری برای تردد دانش‌آموزان در بالاتر وجود دارد.

وی درخصوص طرح زهکش سیاه منصور گفت: یک زهکش کشاورزی از شهر سیاه منصور عبور می‌کند که طرح ساماندهی و مسقف کردن آن با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال از خرداد ماه امسال آغاز شده است.

شمس علی افزود: پیگیری‌های زیادی برای اجرای این طرح از طریق فرمانداری و استانداری صورت گرفته و امیدواریم مردم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند. 

وی اظهارداشت: دیروز شهردار و اعضای شورای شهر در بین شهروندان حاضر شدند و به آنها قول دادند این مشکل را با احداث پل موقت در اسرع وقت برطرف کنند.

دبستان شفق شهر سیاه منصور دزفول حدود ۲۵۰ نفر دانش‌آموز دارد و انتظار می‌رود برای تسهیل در تردد این دانش‌آموزان که در وضعیتی بسیار خطرناک از زهکش عبور می‌کنند، اقدام لازم در اسرع وقت صورت گیرد. 

شهر سیاه منصور با جمعیتی افزون بر ۱۰ هزار نفر از جمله شهرهای اقماری دزفول در بخش مرکزی این شهرستان است؛ این شهر در ابتدای جاده دزفول - شوشتر از سال ۱۳۹۱ به شهر تبدیل شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار