تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۹۶۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش قیمت کپسول گاز در خوزستان به دلیل تخلف در توزیع
 معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تخلف در توزیع باعث افزایش قیمت گاز مایع (ال پی جی) در سطح استان شده است.

به گزارش ایرنا عبدالرحمان ناصریان سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: بیش از پنج برابر سهمیه استان گاز مایع تامین شده اما با این وجود مشاهده می‌شود قیمت سیلندر گاز مایع در استان  افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر مدیران در هر بخشی وظایف خود را به خوبی انجام دهند دیگر شاهد چنین مشکلاتی در استان نخواهیم بود بیان کرد: برای کاهش تخلف در توزیع و فروش گاز مایع شرکت‌های توزیع باید از رانندگان خودروهایی که کار توزیع کپسول گاز را انجام می‌دهند ضمانت دریافت کنند تا تخلفی از سوی این رانندگان انجام نشود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان خوزستان نیز بیان کرد: قیمت هر کپسول گاز مایع در استان تا ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافته است که مهم‌ترین عامل این افزایش قیمت تخلف در توزیع است.

بهرام جباری گفت: برای جلوگیری از تخلف در توزیع باید از عاملان توزیع این گاز ضمانت دریافت شود.

وی افزود: گاز مایع به دست مردمی که به این گاز نیاز دارند نمی‌رسد و صرف مصارف دیگری می‌شود، شهرستان‌های شمالی استان با کمبود گاز مایع مواجه هستند و مردم این مناطق برای گرم کردن خانه‌های خود از هیزم استفاده می‌کنند.

جباری ادامه داد: در مسیری که برای توزیع گاز مایع در نظر گرفته شده مناطقی همچون ملی راه و یا زیتون کارمندی وجود دارد که مردم این مناطق برای مصارف خانگی نیازی به این نوع گاز ندارند این در حالی است که گاز در مناطقی همچون عین ۲ و یا مناطق حاشیه اهواز و استان که از گاز شهری بهره مند نیستند توزیع نمی‌شود.

از آبان ماه امسال با افزایش قیمت بنزین مصرف گاز مایع به عنوان سوخت خودرو افزایش یافت و همین موضوع باعث کمبود این گاز به مدت یک ماه در استان شد.

با تلاش هایی که سازمان صمت، شرکت پخش فرآورده های نفتی و شرکت گاز خوزستان انجام داد سهمیه گاز استان چند برابر افزایش یافت اما این بار بحث گاز مایع در استان با ۲ مشکل دیگر مواجه شده است.

نا به سامانی در توزیع گاز مایع و افزایش سه برابری قیمت هر کپسول گاز از ۷۰ هزار ریال به ۲۰۰ هزار ریال باعث کمبود این گاز در برخی از مناطق استان و نارضایتی مردم شده است.

نبود برنامه ریزی برای تامین و فروش گوشت قرمز در خوزستان

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان ادامه داد: برنامه ریزی برای ورود، خروج و یا فروش گوشت قرمز در استان وجود دارد و در مواردی گوشت به میزان کافی در سردخانه‌های بخش خصوصی نگهداری می‌شود و به فروش نمی‌رسد و در مواردی به دلیل اینکه تاریخ مصرف آن‌ به پایان می‌رسد امکان عرضه و مصرف آن نیز وجود ندارد.

وی گفت: برخی کشتارگاه‌ها مثل کشتارگاه خرمشهر سه هزار و ۶۰۰ راس دام از کشورهای دیگر تامین کرده است و بعد از کشتار بخشی ازآن را صادر می‌کند این روش مناسبی در تنظیم بازار و به سود مردم و استان نیست، برای حمایت از دامداران کشتارگاه‌ها باید دام را از دامداران درون استان تامین کنند، خوشبختانه امسال با افزایش تولید دام سنگین در استان مواجه بودیم اما به دلیل افزایش هزینه‌های پرورش دام دامداران حاضر به فروش دام خود با قیمت‌ کم نشدند.

ناصریان ادامه داد: قیمت گوشت قرمز امسال نسبت به سال گذشته کاهش بسیار خوبی داشته است، میانگین قیمت گوشت قرمز در سال گذشته هر کیلوگرم یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بود که امسال این رقم به طور میانگین در استان به ۷۰۰ هزار ریال کاهش یافت.

وی گفت: علت این کاهش قیمت افزایش واردات و استقبال مردم از گوشت قرمز منجمد و گرم وارداتی بوده است.

ناصریان در ادامه با اشاره به وجود ۲۲۹ تن مرغ منجمد وارداتی از کشور ترکیه در سردخانه امور پشتیبانی دام استان بیان کرد: تاریخ مصرف این میزان مرغ تا ۳۵ روز آینده است و پشتیبانی امور دام تقاضای فروش این میزان مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال را دارد اما از قیمت مذکور در استان استقبال نشده است و اداره کل پشتیبانی امور دام استان خواستار ارسال این میزان مرغ به استان‌های دیگر است.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان ضمن مخالفت با این درخواست بیان کرد: کسب موافقت لازم برای کاهش قیمت مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۹۰ هزار ریال در حال پیگیری است تا این مرغ‌ها در استان به فروش برسند و از خوزستان خارج نشوند.

پشتیبانی امور دام استان از دامداران داخلی گوشت ذخیره کند

ناصریان بیان کرد: مقرر شده بود اداره کل امور پشتیبانی امور دام استان برای تامین و ذخیره گوشت قرمز از دامداران داخلی گوشت تهیه کند اما هنوز این کار به خوبی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در مقطعی دادستانی برای جلوگیری از خروج گوشت از استان  ورود کرد و در حال حاضر نیز لازم است برای جلوگیری از واردات دام به استان خوزستان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: واسطه ها دام را از عشایر خریداری می‌کنند و در قم و تهران کشتار می‌کنند که این کار به بازار و مردم استان خوزستان ضرر وارد می‌کند.

تامین سه هزار تن میوه برای ایام نوروز 

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان بیان کرد: برای ایام عید نوروز امسال خرید و ذخیره سازی سه هزار تن میوه شامل سیب درختی و پرتقال در حال پیگیری است.

وی گفت: مباشران مورد نیاز در این خصوص تعیین شدند و کار خرید میوه آغاز شده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار