تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۹۶۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت خوزستان در پاورلیفتینگ و پرس‌سینه رو به پیشرفت است
 رییس کمیته پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام با بیان این‌که وضعیت خوزستان در رشته‌های پرس‌سینه و پاورلیفتینگ رو به بهبود است، گفت: خوزستان حدود ۱۰ تا ۱۲ سال پیش، یکی از پایگاه‌های پاورلیفتینگ و پرس‌سینه ایران بود اما سپس دچار رکود شد ولی خوشبختانه وضعیت آن اکنون رو به پیشرفت است.

مجتبی ملکی با ابراز رضایت از سطح مسابقات پرس‌سینه کشور در اهواز، اظهارکرد: چند روز پیش مسابقات خوبی را با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت‌کننده در اهواز برگزار کردیم و ورزشکاری از چهارمحال و بختیاری توانست در پرس‌سینه، ۲۷۵ کیلوگرم را ثبت کند که در دنیا یک وزنه فوق‌العاده است. او وزنه ۲۸۵ کیلوگرمی را نیز بالا برد ولی خطا کرد و مورد قبول قرار نگرفت.

وی با بیان این‌که چند ورزشکار شرکت‌کننده در این حد هستند که در دنیا می‌توانند جزو سه نفر برتر باشند، گفت: در مجموع مسابقات اهواز از سطح کیفی و کمی بسیار خوبی برخوردار بود. همچنین رکوردهای خوبی در تمام رده‌های سنی این مسابقات جابه‌جا شد.

رییس کمیته پاورلیفتینگ کشور عنوان کرد:  به طور میانگین نیز در سال جاری، در هر ۴۵ روز یک مسابقه برگزار کرده‌ایم. در سال هم بیش از سه هزار شرکت‌کننده داریم که در میان خیلی از فدراسیون‌ها، آمار چشمگیری است.

وی در پاسخ به این سوال که نفرات برگزیده مسابقات کشوری به چه رقابت بین‌المللی اعزام خواهند شد؟ گفت: مسابقاتی در پیش داریم و اگر شورای برون‌مرزی نیز به ما اجازه دهد که در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان رشته پرس‌سینه با تیم کامل شرکت کنیم، ایران می‌تواند جزو شش تیم برتر دنیا شود. ایران تاکنون در پاورلیفتینگ و پرس‌سینه در دنیا مقام نداشته است و جزو شش تیم برتر نبوده‌ایم. البته پرس‌سینه ایران در سه چهار سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.

ملکی در ادامه درخصوص وضعیت پرس‌سینه و پاورلیفتینگ خوزستان نیز عنوان کرد: خوزستان حدود ۱۰ تا ۱۲ سال پیش، یکی از پایگاه‌های پاورلیفتینگ و پرس‌سینه ایران بود اما سپس دچار رکود شد. البته از زمانی که آقای قاسمی، رییس هیات خوزستان شده، توانسته است سه میزبانی کشوری را بگیرد و دو کلاس داوری نیز برگزار کرده است و در کل وضعیت این استان، رو به بهبود و پیشرفت است.

وی افزود: گرفتن میزبانی‌های کشوری نیز در بهبود وضعیت پرس‌سینه و پاورلیفتینگ خوزستان تاثیرگذار بوده است و به ورزشکاران انگیزه می‌دهد. این میزبانی‌ها خون تازه‌ای در رگ‌های رشته مدنظر جاری می‌سازد و در بخش داوری و مربیگری هم باعث پیشرفت می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار