تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۹۶۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آرین هشت ساله فرمانده عملیات آتش نشانی اهواز شد
  آرین هشت ساله یکی از کودکان مبتلا به بیماری سرطان که آرزوی آتش نشان شدن داشت، برای یک روز فرمانده عملیات آتش نشانی اهواز شد.

  آرین یکی از کودکانی که سال هاست با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند و سختی های فراوانی را پشت سرگذاشته به همت شهرداری اهواز و انجمن خیریه فرشته های زمینی ، پس از گذراندن روزهای تلخ ، روز جمعه شیرین ترین روز زندگی خود را با پوشیدن لباس آتش نشان تجربه کرد.

آرین که امروز تولد هشت سالگی خود را با حضور جمعی از مسئولان، شهروندان و نیروهای آتش نشان جشن گرفت، طی حکمی از سوی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز برای یک روز به فرماندهی عملیات منصوب شد.

آژیر خطر عملیات اطفای حریق در یکی از ایستگاه های آتش نشانی به صورت نمادین برای آرین به صدا درآمد تا این فرمانده خردسال به همراه نیروهای آتش نشان و هشت دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه که در یکی از پارک های منطقه گلستان بود، اعزام شوند.

عملیات اطفای حریق به فرماندهی آرین به خوبی انجام شد و آتش پیش از سرایت به سایر نقاط به سرعت مهار شد.

حضور پرشور شهروندان در محل برگزاری این آیین و همچنین محل آتش سوزی شور و هیجان این عملیات را بیشتر کرده بود.

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حمایت از این کودکان و برگزاری چنین برنامه هایی می تواند تاثیر بالایی روی تقویت روحیه این کودکان بگذارد و درد و رنج این بیماری سخت را کاهش دهد.

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزات آتش نشانی اهواز همواره در تمامی برنامه های فرهنگی و اجتماعی در اختیار انجمن های فعال در این زمینه است و برای حمایت از این کودکان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز همچنین با اشاره به ارائه آموزش های اطفای حریق و کمک های اولیه به ۲۸ هزار دانش آموز خوزستانی ، گفت: اگر بتوانیم این آموزش های اولیه را در سطح مدارس به عنوان آموزش پایه در دستور کار قرار دهیم ، شاید بتوانیم از وقوع بسیاری از حادثه های تلخ پیشگیری کنیم؛ آموزش های اولیه در سطح مدارس این شهرستان از مهرماه سال جاری آغاز شده و تاکنون به ۲۸ هزار دانش آموز آموزش های لازم داده شده است.

وی افزود: هدف گذاری ما در این طرح برای ۴۰ هزار دانش آموز است که امید می رود تا پایان سال بتوانیم آن را به صورت کامل محقق کنیم.

همچنین گلناز علیخانی مسئول انجمن فرشته های زمینی در خصوص برگزاری این برنامه گفت: هیچ لذتی شیرین تر از شاد کردن دل کودکان مبتلا به سرطان نیست که این برنامه نیز به همت سازمان آتش نشانی اهواز به خوبی برگزار شد و حضور پرشور شهروندان جذابیت های این اقدام فرهنگی را بیشتر کرد که شایسته تقدیر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار